Maj, 2012

tylko do Zgody

d a n e w y j a z d u 12.98 km 0.00 km teren 00:47 h Pr.śr.:16.57 km/h Pr.max:32.10 km/h Temperatura:20.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Author Reflex
Czwartek, 31 maja 2012 | dodano: 31.05.2012

w drodze powrotnej przez Skałkę

Żenada (pomnik zsre)....

d a n e w y j a z d u 26.69 km 5.00 km teren 01:30 h Pr.śr.:17.79 km/h Pr.max:39.80 km/h Temperatura:20.0 HR max:181 (105%) HR avg:142 ( 82%) Podjazdy: m Kalorie: 1213 kcal Rower:Author Reflex
Środa, 30 maja 2012 | dodano: 30.05.2012

Mijając Zgodę i dalej terenami przemysłowymi pomiędzy Hutą Florian a Hutą Pokój. Obok Kaufhausu przez Nowy Bytom ulicą Generała Józefa Hallera do punktu docelowego przy ulicy Szyb Walenty.

przy wielkim piecu w Nowym Bytomiu © TomekChorzow

Ten sam wielki piec w innym ujęciu © TomekChorzow

Tutaj widać wyraźnie że jest to Huta Pokój © TomekChorzow

A w Zgodzie koło ronda żałosny widok: wywalili kasę i postawili granitowy pomnik związku socjalistycznych republik europejskich (świadomie z małej litery), który to twór niektórzy nazywają Unią Europejską.
Czy naprawdę trzeba wszędzie dokoła trąbić, że dorzucili parę eurocentów z naszych podatków na jakąś inwestycję??? - żenada
Jechałem niedawno kilkaset kilometrów przez Czechy (opis jest na bikestats) i tylko w jednym miejscu zobaczyłem małą tabliczkę w podobnym stylu - chyba z dykty :)

Granitowy pomnik zsre koło ronda w Zgodzie. Wygląda prawie jak nagrobek. © TomekChorzow

dokoła lotniska w Pyrzowicach

d a n e w y j a z d u 100.29 km 8.00 km teren 04:56 h Pr.śr.:20.33 km/h Pr.max:36.80 km/h Temperatura:20.0 HR max:182 (105%) HR avg:146 ( 84%) Podjazdy: m Kalorie: 3607 kcal Rower:Author Reflex
Sobota, 26 maja 2012 | dodano: 26.05.2012

Chorzów-Maciejkowice-Brzeziny-Brzozowice Kamień-Bobrowniki-Dobieszowice-Wymysłów-Ossy-Tąpkowice-Zendek-Strąków-Zadzień-Pyrzowice-Brynica-Ostrożnica-Świerklaniec-Orzech-Kozłowa Góra-Piekary Śląskie-Bytom-Chorzów

Z Michałem i Agatą objechaliśmy lotnisko w Pyrzowicach. Po drodze nawiedziliśmy kościół pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa, w którym akurat odbywała się peregrynacja obrazu Miłosierdzia Bożego. Podziwialiśmy piękny wystrój kościoła a zwłaszcza witraże z tajemnicami Różańca i wizerunkami Matki Bożej z różnych sanktuariów.

Przed nowo powstającym kościołem pod wezwaniem Matki Bożej Nieustającej Pomocy i świętej Rozalii w Maciejkowicach © TomekChorzow

wnętrze kościoła pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Dobieszowicach © TomekChorzow

tabernakulum i obraz Matki Boskiej Nieustającej Pomocy w kościele pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Dobieszowicach © TomekChorzow

witraże w kościele pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Dobieszowicach © TomekChorzow

już za niedługo popłynie tędy rycząca rzeka blachosmrodziarstwa :((( © TomekChorzow

opuszczamy Strąków © TomekChorzow

do tego samolotu nie będziemy wsiadać ....(w Pyrzowicach) © TomekChorzow

Kategoria >100 km, nie-samotna wycieczka

do Bytomia-Łagiewnik

d a n e w y j a z d u 13.10 km 0.00 km teren 00:50 h Pr.śr.:15.72 km/h Pr.max:42.30 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Author Reflex
Czwartek, 10 maja 2012 | dodano: 10.05.2012

po Chorzowie i do Łagiewnik

Pielgrzymka do Altötting dzień 9: powrót do domu

d a n e w y j a z d u 0.00 km 0.00 km teren h Pr.śr.: km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Author Reflex
Niedziela, 6 maja 2012 | dodano: 13.05.2012

Ostatni dzień wspólnego pielgrzymowania. Z rana pakowanie pozostałych bagaży i rowerów. Jeden samochód z rowerami wyjechał już prosto do Rzeszowa przed świtem. Umówiliśmy się z kierowcami, że będziemy mogli wysiąść w Tychach, aby już być blisko domu. Rano niedzielna Msza Święta na parkingu przed hotelem i odjazd. Po kilku godzinach jazdy przez Czechy przekraczamy granicę Polski w Cieszynie-Boguszowicach i wkrótce żegnamy się z jadącymi dalej do Rzeszowa.

Wdzięczni Bogu i Organizatorom wracamy do domu.
Dziękujemy Ci Bracie Janie!
Dziękujemy Księdzu.
Dziękujemy za wspólnotę pielgrzymkowego peletonu.
Nasze żołądki dziękują kucharzowi a rowery – mechanikom :)

ostatnia Msza Święta - niedzielny poranek przed hotelem w Klenčí © TomekChorzow

Msza Święta się kończy. Załadowany autobus już czeka. Nasze rowery aż do Tychów pojadą w ładowni. © TomekChorzow

postój na posiłek w Cieszynie po przekroczeniu granicy i powrocie do Polski © TomekChorzow

<object width="425" height="350"><embed src="http://www.youtube.com/v/SiXso86PG3w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Pielgrzymka do Altötting dzień 8: Falkenberg-Altötting

d a n e w y j a z d u 53.27 km 0.00 km teren 02:45 h Pr.śr.:19.37 km/h Pr.max:48.00 km/h Temperatura:25.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Author Reflex
Sobota, 5 maja 2012 | dodano: 13.05.2012

Falkenberg-Wurmannsquick-Marktl-Perach-Neuötting-Altötting
Ostatni dzień jazdy do Altötting. Dojeżdżamy autobusem (rowery w ciężarówkach) do Falkenberg by z konieczności skrócić odległość i zdążyć na godzinę 17 na Mszę Świętą. Jedziemy przez bardzo pofałdowaną Bawarię. Wioski w dolinkach a pomiędzy nimi strome, choć niezbyt długie podjazdy i kolejne zjazdy do następnej wioski. Mijamy zadbane miejscowości. W jednej z nich pozdrawiają nas goście weselni zgromadzeni przed kościołem. Towarzyszy nam bardzo „rolniczy” zapach. Zajeżdżamy po drodze do Marktl – miejsca gdzie 16 kwietnia 1927r. urodził się Józef Ratzinger. Odwiedzamy jego dom rodzinny i modlimy się przy chrzcielnicy w kościele świętego Oswalda, gdzie w kilka godzin po urodzeniu przyjął pierwszy sakrament.
Po opuszczeniu Marktl kierujemy się już bezpośrednio w stronę Altötting, by o godzinie 16 przy dźwięku dzwonów pobliskiego kościoła świętych Filipa i Jakuba stanąć na Kapellplatz przed wejściem do Kaplicy Łask z cudowną figurą Najświętszej Maryi Panny.
Jesteśmy u celu naszej pielgrzymki! Mimo padającego deszczu napełnia nas wielka radość i wdzięczność Bogu, że nas bezpiecznie tu doprowadził przez te przecież niełatwe 955km od Rzeszowa.
Udajemy się do kościoła świętego Konrada na Mszę Świętą, zostawiwszy uprzednio rowery na terenie klasztoru kapucynów.
Po Mszy udajemy się do Gnadenkapelle by u stóp czarnej Madonny złożyć nasze troski ale też i podziękować za tyle łask i za drogę przebytą do Jej Świętego Miejsca. Wkrótce trzeba nam opuszczać Altötting.
Żal stąd odjeżdżać…
Mam w sercu nadzieję, że będzie mi dane jeszcze kiedyś tu wrócić. Nie wiem czy na rowerze....
Za nami piękna trasa – obrazy mijanych miejsc i wdzięczność Opatrzności Bożej i Maryi która nas prowadziła przez swoje sanktuaria zostaną na długo w sercu…

pielgrzymim peletonem opuszczamy Falkenberg gdzie dojechaliśmy autobusem © TomekChorzow

ubrani w jednolite koszulki pielgrzymkowe wyruszamy na ostatni etap przez górzystą Bawarię © TomekChorzow

krótki odpoczynek © TomekChorzow

Łukasz jedzie przede mną © TomekChorzow

przez bawarskie miejscowości - wjeżdżamy do Marktl © TomekChorzow

Dom rodziny Ojca Świętego Benedykta XVI © TomekChorzow

Wejście do domu, w którym urodził się Józef Ratzinger © TomekChorzow

na dziedzińcu domu rodzinego Ojca Świętego Benedykta XVI © TomekChorzow

W Wielką Sobotę, 16 kwietnia 1927, zostałem zaraz z rana w dniu moich narodzin świeżo poświęconą wodą ochrzczony i zostałem członkiem Kościoła Jezusa Chrystusa © TomekChorzow

"Kto wierzy nigdy nie jest sam" - tablica obok chrzcielnicy w kościele w Marktl © TomekChorzow

Chrzcielnica przy której został ochrzczony Józef Ratzinger © TomekChorzow

Matka Boża z Altötting - po 955km trasy dotarliśmy przed oblicze Czarnej Madonny z Bawarii © TomekChorzow

Szczęśliwie u celu © TomekChorzow

za Tomkiem stoi Brat Jan - widać tylko jego troskliwe ramiona © TomekChorzow

Takie chwile się pamięta... © TomekChorzow

Jakby na nasze powitanie rozdzwoniły się dzwony

Obrazy dziękczynne w podcieniach Kaplicy Łask (Gnadenkapelle) © TomekChorzow

niemieccy piegrzymi na Kapellplatz w Altötting chcieli coś o nas wiedzieć © TomekChorzow

Przed odjazdem z Altötting wyjrzało słońce © TomekChorzow

niektóre rowery wracają na dachu © TomekChorzow

Tęskno na jednak za domem i Ojczyzną...

Pielgrzymka do Altötting dzień 7: Praha - Klenčí pod Čerchovem

d a n e w y j a z d u 167.89 km 0.00 km teren 08:39 h Pr.śr.:19.41 km/h Pr.max:45.60 km/h Temperatura:25.0 HR max:176 (102%) HR avg:137 ( 79%) Podjazdy: m Kalorie: 6209 kcal Rower:Author Reflex
Piątek, 4 maja 2012 | dodano: 13.05.2012

Kolejny dzień naszego pielgrzymowania, będący jednocześnie dniem moich 49 urodzin rozpoczęliśmy Mszą Świętą sprawowaną na 7 piętrze korytarza hotelu, w którym nocowaliśmy. Potem śniadanie i wyjmowanie rowerów z pomieszczenia gdzie „odpoczywały” przez 2 noce i jeden dzień. Krótko po godzinie 8 wyruszyliśmy przedzierając się przez zatłoczoną w porannym szczycie komunikacyjnym Pragę ze wschodu na zachód. Dojechaliśmy do brzegu Wełtawy, by jadąc jej nabrzeżem i mijając Uniwersytet Karola spojrzeć jeszcze raz na Hradczany w wiosennym słońcu. Przejechaliśmy prostopadle do Mostu Karola po czym jadąc dalej skręciliśmy w prawo koło Tańczącego Domu na Jiráskův most i przedostaliśmy się nim na drugą stronę Wełtawy. Gdy wjechaliśmy na ulicę Pilzneńską byliśmy pewni, że jedziemy we właściwym kierunku. Później przez długie kilometry prowadziła nas niezbyt ruchliwa droga nr 605 biegnąca wzdłuż (czasem w niewielkiej odległości) obciążonej autostrady, często zresztą krzyżując się z nią. Płaski krajobraz, jaki towarzyszył nam przed Pragą ustąpił miejsca terenom pofałdowanym. W miejscowości Mýto nastąpił pierwszy dłuższy postój na ciepły posiłek. Dalej przez Rokycany zbliżaliśmy się do Pilzna. Udało się nam jednak ominąć to miasto unikając zablokowania przez zapewne duży ruch samochodowy. Malowniczymi drogami przez Tymákov, Starý Plzenec i Dobřany dotarliśmy do drogi nr 26 i podążając nią wjechaliśmy już w podgórskie okolice. Przejeżdżając przez Holom, Horšovský Týn i Draženov dojechaliśmy do Klenčí pod Čerchovem gdzie mieliśmy zanocować. Hotel Výhledy, znajdował się jednakże kilka kilometrów ponad położoną na zboczu miejscowością a więc „na deser” pozostał nam ostry podjazd między budynkami przez samo Klenčí pod Čerchovem a potem lasem po nowiutkim asfalcie, ale też cały czas pod górę. Na koniec dnia odśpiewano mi Sto Lat i wręczono jakże miłą kartkę z życzeniami urodzinowymi od całej grupy.

jest jajecznica :) © TomekChorzow

tu mieszkaliśmy przez 2 noce w bardzo dobrych warunkach © TomekChorzow

w porannej porze przedzieramy się przez centrum Pragi © TomekChorzow
Jadąc wzdłuż Wełtawy spoglądamy na Hradczany © TomekChorzow
w Urodzinowy poranek z Hradcanami w tle © TomekChorzow
Mýto - na rynku posiłek © TomekChorzow

trzeba przeanalizować dalszą trasę... © TomekChorzow

nasze samochody pielgrzymkowe w Mýto © TomekChorzow

na rynku w Mýto © TomekChorzow

przejeżdżając przez Rokycany © TomekChorzow

w Rokycanach © TomekChorzow

omijając Pilzno trafiliśmy na piękny odcinek wśród kwitnących pól i drzew © TomekChorzow
ostatnie kilometry przed Klenčí pod Čerchovem © TomekChorzow
Klenčí pod Čerchovem coraz bliżej - długie cienie zdradzają wieczorną porę © TomekChorzow
<object height="350" width="425"></object>
trzeba było opuścić Klenčí pod Čerchovem by długim podjazdem dotrzeć do Hotelu Výhledy na zasłużony odpoczynek po 168 kilometrowej trasie © TomekChorzow
na parking przed hotelem w Klenčí pod Čerchovem © TomekChorzow

Pielgrzymka do Altötting dzień 6: Praha

Czwartek, 3 maja 2012 | dodano: 12.05.2012

Zwiedzamy Pragę z przewodniczką a później - po Mszy Świętej w kościele Matki Bożej Śnieżnej w Pradze - samodzielnie.

z Hloubětín metrem i tramwajem do Pogorzelca a dalej z buta. Odwiedziliśmy między innymi: Lorete, Hradčany, Katedrę Świętych Wita, Wacława i Wojciecha, Mala Strana, Most Karola, Tańczący Dom, Pražské Jezulátko, Złotą Uliczkę

śniadanie © TomekChorzow

będzie jajecznica © TomekChorzow

zejście do stacji metra Praha Hloubětín © TomekChorzow

Ukoncite prosim vystup a nastup, dvere se zavireji © TomekChorzow

Loreta © TomekChorzow

Widok na Pragę z Hradczan © TomekChorzow

z Łukaszem © TomekChorzow

23 lata temu w wojsku też stałem na warcie ale nikt mi zdjęć nie robił :) © TomekChorzow

na dziedzińcu Zamku na Hradczanach © TomekChorzow

wieże katedry Świętych Wita, Wacława i Wojciecha © TomekChorzow

Święty Jan Nepomucen © TomekChorzow

gotyckie detale architektoniczne bocznej fasady Katedry Świętych Wita, Wacława i Wojciecha © TomekChorzow

absyda Katedry © TomekChorzow

Spojrzenie w stronę Hradcan © TomekChorzow

przechadzający się paw albinos w Ogrodach Wallensteina © TomekChorzow

budynek Senatu Republiki Czeskiej © TomekChorzow

Malostranské náměstí © TomekChorzow

Święty Jan Nepomucen na Moście Karola © TomekChorzow

Wełtawa z Mostu Karola © TomekChorzow

fragment fasady kościoła Matki Boskiej Śnieżnej © TomekChorzow

z widokiem na Pragę © TomekChorzow

od prawej: Michał, Agata, Łukasz, Tomek i ja © TomekChorzow

przed Tańczącym Domem © TomekChorzow

na Złotej Uliczce © TomekChorzow

Pielgrzymka do Altötting dzień 5: Wambierzyce-Praha Hloubětín

d a n e w y j a z d u 178.79 km 0.00 km teren 08:08 h Pr.śr.:21.98 km/h Pr.max:46.00 km/h Temperatura:25.0 HR max:141 ( 81%) HR avg:170 ( 98%) Podjazdy: m Kalorie: 5811 kcal Rower:Author Reflex
Środa, 2 maja 2012 | dodano: 12.05.2012

Wambierzyce-Radków-Karłów-Kudowa Zdrój-Náchod-Jaroměř-Poděbrady-Sadská-Praha Hloubětín
Po porannej Mszy Świętej i śniadaniu zapada bardzo trafna decyzja: zamiast w stronę Polanicy i drogą krajową nr 8 przez Duszniki - jedziemy przez Radków, Karłów, Góry Stołowe Drogą Stu Zakrętów do Kudowy Zdroju. Piękna trasa. Długi podjazd wśród malowniczych gór i lasów. Niewielki ruch samochodowy, dobry asfalt - słowem cudownie. Po krótkim postoju w Karłowie wielokilometrowy zjazd do Obniżenia Kudowskiego. Szybki przejazd przez granicę - i jesteśmy w Czechach. Zrazu szerokie pobocza, później węższe albo zupełny ich brak. Dość duży ruch samochodowy - po dniu wolnym od pracy. Po minięciu Hradec Králové było już lepiej - pobliska autostrada wyssała TIRy. Monotonna równina i wielkie "kołchozowe" pola. W Poděbradach przekraczamy Łabę - do Pragi coraz bliżej. Na ulicach czeskiej stolicy wita nas deszcz. Po krótkim krótkim kluczeniu trafiamy na miejsce noclegu w dzielnicy Hloubětín

Wambierzycka Bazylika w majowy poranek © TomekChorzow

właśnie minęliśmy Radków © TomekChorzow

Wjeżdżamy do Karłowa © TomekChorzow

W najwyższym punkcie trasy - w Karłowie © TomekChorzow

na parkingu w Karłowie © TomekChorzow

Przejeżdżamy przez Kudowę Zdrój © TomekChorzow

postój na posiłek i modlitwę w Czechach © TomekChorzow
<object height="350" width="425"></object>

Pielgrzymka do Altötting dzień 4: Góra Świętej Anny-Wambierzyce

d a n e w y j a z d u 153.71 km 0.00 km teren 06:47 h Pr.śr.:22.66 km/h Pr.max:52.40 km/h Temperatura:30.0 HR max:170 ( 98%) HR avg:142 ( 82%) Podjazdy: m Kalorie: 4847 kcal Rower:Author Reflex
Wtorek, 1 maja 2012 | dodano: 12.05.2012

Góra Świętej Anny-Wysoka-Gogolin-Krapkowice-Moszna-Korfantów-Nysa-Otmuchów-Paczków-Złoty Stok-Kłodzko-Wolany-Wambierzyce
Już nie tak upalnie - orzeźwiający deszczyk przed Otmuchowem. Na początku płaska Opolszczyzna a w drugiej części górki koło Złotego Stoku i między Kłodzkiem a Wambierzycami. Wieczorne nabożeństwo majowe (pierwsze w tym roku) w Bazylice w Wambierzycach

Analiza trasy przed wyjazdem z Góry Świętej Anny © TomekChorzow

przed wyruszeniem z Góry Świętej Anny w dalszą drogę © TomekChorzow

na Śląsku Opolskim © TomekChorzow

w trasie przez Opolszczyznę © TomekChorzow

krótki postój w Mosznej © TomekChorzow

na trasie w okolicach Nysy © TomekChorzow

w Otmuchowie © TomekChorzow

postój obiadowy przed Kłodzkiem © TomekChorzow
wieczorna iluminacja Bazyliki w Wambierzycach - akurat w pierwszą rocznicę beatyfikacji Ojca Świętego Jana Pawła II © TomekChorzow