Do Koszęcina z pętlą wokół lotniska

d a n e w y j a z d u 150.14 km 15.00 km teren 08:32 h Pr.śr.:17.59 km/h Pr.max:40.00 km/h Temperatura:5.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1195 m Kalorie: kcal Rower:Author Reflex
Sobota, 15 marca 2014 | dodano: 15.03.2014

Trasa przez Maciejkowice, Brzeziny Śląskie, Bobrowniki, Dobieszowice, Wymysłów, Sączów, Tąpkowice, potem ulubiona pętla wokół lotniska w Pyrzowicach i przez Brynicę, Żyglin do Koszęcina drogą pożarową nr 6. Powrót z Koszęcina przez Zieloną, Bibielę, groblą wzdłuż zbiornika Kozłowa Góra i obwodnicą Bytomia. Tyle w skrócie.
Wyjechałem o 4.30. Ładny i ciepły poranek – nic (poza prognozą pogody) nie zapowiadało, co będzie później. Piękny wschód słońca za Dobieszowicami, jednak chmury pojawiły się tak szybko, że nie zdążyłem zrobić zdjęcia z dogodnej miejscówki. W okolicach lotniska zaczęło złowieszczo wiać i pojawiły się już naprawdę ciężkie chmury. W Żyglinie byłem już porządnie zmoczony lodowatym deszczem. Chwila zastanowienia nad dalszym postępowaniem, ale zanik opadów przeważył na korzyść dalszej jazdy – i była to decyzja słuszna. W Koszęcinie ogrzałem się i nieco wysuszyłem korzystając z gościny Dobrych Ludzi :). Skoro nie padało zrezygnowałem z pomysłu powrotu pociągiem. Chcąc dołożyć nieco drogi skierowałem się w lasy na południe od Woźnik. Dobrze znaną z pieszych pielgrzymek (to już prawie 30 lat temu!) drogą dotarłem do Świerklańca, gdzie skierowałem się na groblę – i tutaj się zaczęło na dobre! Ciężkie niemal burzowe chmury, zacinająca ulewa śniegu z deszczem, krupa śniegowa, drobny grad…. Przemoczony od góry do dołu i zziębnięty jadę dalej – nie ma wyjścia. Już nie zważam na kałuże, bo w butach i tak „pływam”. Za Bytomiem pojawia się ostre oślepiające słońce, które jednak mnie przemoczonego wcale nie grzało…No – jeszcze nie omieszkam dodać, że w nie osłoniętych miejscach sporo kłopotów sprawiał bardzo silny wiatr, który dla rowerzysty (prawie) zawsze wieje w twarz (lub usiłuje zepchnąć z toru jazdy – jak mnie w okolicy lotniska).
Zważywszy na warunki pogodowe i na to, że pewna część wycieczki biegła jednak drogami gruntowymi przejechanie na początku sezonu takiej trasy było pewnym wyzwaniem, ale warto było. Nawet w tych warunkach jazda dała mi bardzo wiele frajdy..:)).
Cóż – pozostaje powtórzyć za Wilkiem: „wyjazd zdecydowanie udany” :)

Na górze autostrada A1

Linia 2x400kV w okolicy Dobieszowic

Kościół pod wezwaniem świętego Jakuba Apostoła w Sączowie

Budowa nowej drogi startowej w Pyrzowicach

w Żyglinie

Bobry się napracowały

W Dąbrowie Wielkiej
Bagno Bruch - w drodze do Bibieli
Bagno Bruch - w drodze do Bibieli © TomekChorzow

Pozostałość po linii kolejowej nr 182 Zawiercie-Tarnowskie Góry w poblizu Brynicy. Linię zamknięto dla ruchu pasażerskiego w połowie lat siedemdziesiątych XX wieku © TomekChorzow

Kategoria >100 km, samotna wycieczka, użytkowo

TomekChorzow
| 06:15 niedziela, 13 kwietnia 2014 | linkuj Zgadza się - właśnie jakiś czas temu czytałem na ten temat tutaj
Mam jednak bardzo poważne wątpliwości czy taki układ dojazdu koleją do Pyrzowic (albo przez Zawiercie, albo przez Tarnowskie Góry) zdoła wygenerować potoki pasażerskie gwarantujące rentowność linii. Na pewno nie będzie jednak konkurencyjny czasowo z autobusami i blachosmrodami (autostrada!). Obydwa te warianty są dość długie i dojazd z Katowic będzie czasochłonny. Śledzę temat od dłuższego czasu i mimo wszystko jestem zwolennikiem zupełnie nowej linii, która miała prowadzić z Rozbarku przez Szarlej, Piekary wprost do Pyrzowic. Mniej zakrętów a więc mogłaby szlakowa być śmiało na 160 km/h lub więcej (za Piekarami) a i same Piekary wygenerowałyby spory ruch do Katowic - gdyby tak jeszcze zainwestować w system park and ride przy powstałych stacjach. Wystarczy zobaczyć ile samochodów z rejonu Świerklańca czy Chechła dojeżdża rano do Katowic, a tak nic z tego nie będzie.
Matz32
| 15:52 piątek, 11 kwietnia 2014 | linkuj Niezla trasa a co do linie kolejowej 182 jest szansa ze ruch na nia wroci
michalkandefer
| 23:37 czwartek, 20 marca 2014 | linkuj brawo :)
kundello21
| 09:44 poniedziałek, 17 marca 2014 | linkuj Masz siłę:)
panther
| 07:07 niedziela, 16 marca 2014 | linkuj Piękny dystans.
Gratuluję i serdecznie pozdrawiam :-)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa neral