na Jasną Górę ciemną nocą w Trzecią Niedzielę Wielkiego Postu...

d a n e w y j a z d u 86.56 km 15.00 km teren 05:01 h Pr.śr.:17.25 km/h Pr.max:37.00 km/h Temperatura:6.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:586 m Kalorie: kcal Rower:
Niedziela, 23 marca 2014 | dodano: 23.03.2014

... no może nie tak całkiem ciemną nocą - księżyc w ostatniej kwadrze jednak trochę oświetlał :) Plan jak zwykle dość prosty: zdążyć na Godzinki na Jasną Górę wyjeżdżając z Chorzowa. Start z Maćkiem około g. 23.30. Przez Brzeziny, Bobrowniki, Dobieszowice, Wymysłów, Ossy, Pyrzowice, Brynicę, Bibielę, Woźniki, Starczę - a więc tradycyjną trasą. Byliśmy na czas na miejscu. Po Godzinkach, odsłonięciu Cudownego Obrazu i Mszy Świętej zmiana planów - z powodu siły wyższej decyzja jednoznaczna - wracamy do Chorzowa pociągiem.
Trasa fascynująca. Niezapomniane widoki: port lotniczy w Pyrzowicach rozświetlony reflektorami, jazda po ciemku przez las, a potem panorama oświetlonych miast z Progu Woźnickiego (dobrze widoczny mrugający komin Elektrociepłowni Katowice, Tarnowskie Góry z kominami Huty w Miasteczku Śląskim  a nade wszystko lotnisko w Pyrzowicach). Krótki postój na Rynku w Woźnikach wzbudził zainteresowanie patrolu policji...
Warto przeżyć taką nocną jazdę. Wrażenia są zupełnie inne niż za dnia, a i możliwość tak wczesnego zawitania na Jasną Górę nie jest codziennością.

Opuściliśmy Chorzów - tutaj na drodze do Brzezin Śląskich
Opuściliśmy Chorzów - tutaj na drodze do Brzezin Śląskich © TomekChorzow
Godzina 2 - jesteśmy przed kościołem pod wezwaniem Matki Boskiej Fatimskiej w Bibieli © TomekChorzow
Przejazd leśną drogą z Bibieli do Woźnik
Przejazd leśną drogą z Bibieli do Woźnik © TomekChorzow
Godzina 3 - na rynku w Woźnikach
Godzina 3 - na rynku w Woźnikach © TomekChorzow
Godzina 4 - kościół pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Starczy
Godzina 4 - kościół pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Starczy © TomekChorzow
Zdążyliśmy na Godzinki
Zdążyliśmy na Godzinki © TomekChorzow
Opuszczamy Jasną Górę
Opuszczamy Jasną Górę © TomekChorzow

Kategoria z rowerem w pociągu, dłuższa jazda nocna, nie-samotna wycieczka