do Gołonoga (po drodze ulica o dziwnej nazwie) - patrz zdjęcie poniżej

d a n e w y j a z d u 67.36 km 10.00 km teren 03:45 h Pr.śr.:17.96 km/h Pr.max:50.60 km/h Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Author Reflex
Środa, 21 maja 2014 | dodano: 21.05.2014

Przed południem wypad w znane mi dobrze miejsce - praktycznie do podnóża Górki Gołonowskiej. Znowu wyjechałem za późno (o godzinie 7) i podobnie jak przed rokiem brakło czasu by podjechać pod znajdujący się na szczycie kościół Franciszkanów skąd jest daleki widok.

Niezbyt starannie przygotowałem sobie trasę i wiele czasu straciłem pojechawszy w Będzinie wałem nad Czarną Przemszą w przeciwną stronę. Z kolei wracając - wjechałem w trudno przejezdne odcinki wiodące przez nieużytki pomiędzy Czeladzią a Siemianowicami.
Na wale Czarnej Przemszy w Będzinie
Na wale Czarnej Przemszy w Będzinie © TomekChorzow
2 nazwy ulic w Zagłębiu mnie fascynują: Koszelew w Będzinie i Szałasowizna w Strzemieszycach © TomekChorzow
Handel targowiskowy w Będzinie odbywa się wprost na wale Czarnej Przemszy i biegnącej po nim ścieżce rowerowej © TomekChorzow
Zamek w Będzinie
Zamek w Będzinie © TomekChorzow
Kościół pod wezwaniem Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny na Syberce – Sanktuarium Polskiej Golgoty Wschodu © TomekChorzow
Wnętrze kościoła na Syberce
Wnętrze kościoła na Syberce © TomekChorzow
W Czeladzi-Piaskach natrafiłem na nieznany mi wcześniej kościół pod wezwaniem Matki Bożej Bolesnej. Powstał on w latach 1922-1924 a do jego powstania przyczynił się Wiktor Vianney, krewny Proboszcza z Ars, ówczesny dyrektor kopalni. Kościół obecnie stanowi także sanktuarium świętego Jana Marii Vianney.
Czeladź Piaski - kościół pod wezwaniem Matki Bożej Bolesnej
Czeladź Piaski - kościół pod wezwaniem Matki Bożej Bolesnej © TomekChorzow
Figura świętego Proboszcza z Ars w obejściu kościoła pod wezwaniem Matki Bożej Bolesnej w Czeladzi Piaskach © TomekChorzow
Mostek na Brynicy w Czeladzi
Mostek na Brynicy w Czeladzi © TomekChorzow