Górska Rowerowa Pielgrzymka do Dębowca II dzień: Orzechówka-Jaśliska

d a n e w y j a z d u 103.44 km 0.00 km teren 05:50 h Pr.śr.:17.73 km/h Pr.max:46.60 km/h Temperatura:23.0 HR max:168 ( 97%) HR avg:137 ( 79%) Podjazdy:1286 m Kalorie: 4344 kcal Rower:Author Reflex
Piątek, 19 września 2014 | dodano: 23.09.2014

W drugim dniu po Mszy świętej w kaplicy i śniadaniu najpierw zjazd w dół po czym obieramy kierunek na Brzozów. Po drodze nawiedzenie sanktuarium świętego Andrzeja Boboli w Strachocinie. Przejazd malowniczą drogą przez Nowotaniec, Bukowsko do Szczawnego. Po raz pierwszy nawiedzam te strony. W Komańczy dużym przeżyciem jest dla mnie nawiedzenie miejsca, gdzie modlił się, pracował i cierpiał Sługa Boży Stefan kardynał Wyszyński - prymas Polski. Nie sposób tego opisać, co się czuje i myśli wspominając tą wielką postać Kościoła w Polsce. Dość przypomnieć tu słowa świętego Papieża Jana Pawła II: "Nie byłoby na stolicy Piotrowej tego papieża Polaka, gdyby nie było Twojej wiary, nie cofającej się przed więzieniem i cierpieniem".
Po opuszczeniu Komańczy przez Czystogarb jadąc przez pewien czas wzdłuż Wisłoka, który tutaj jest wąskim strumieniem, dojeżdżamy do jakże gościnnego "Zaścianka" w Jaśliskach. Wieczorem - tradycyjne ciepłe rogaliki z czekoladą wprost z piekarni na jaśliskim ryneczku - pycha :)

Nad  widoczną w oddali Starą Wsią wstaje świt
Nad widoczną w oddali Starą Wsią wstaje świt © TomekChorzow

Gościnna Willa Jezuitów w Orzechówce
Gościnna Willa Jezuitów w Orzechówce © TomekChorzow
Kaplica przy Willi Jezuitów w Orzechówce o świcie
Kaplica przy Willi Jezuitów w Orzechówce o świcie © TomekChorzow
Figura Matki Bożej w stylu japońskim w ogrodzie Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rycerstwa Niepokalanej w Strachocinie © TomekChorzow
Przed kościołem pod wezwaniem świętej Katarzyny w Strachocinie
Przed kościołem pod wezwaniem świętej Katarzyny w Strachocinie © TomekChorzow
Zachwycająca przestrzeń
Zachwycająca przestrzeń © TomekChorzow
Bieszczadzkie przestrzenie (szkoda tylko, że wiatraki szpecą)
Bieszczadzkie przestrzenie (szkoda tylko, że wiatraki szpecą) © TomekChorzow
Na przełęczy za Bukowskiem
Na przełęczy za Bukowskiem © TomekChorzow
Postój i chwila odpoczynku i zachwytu nad krajobrazem
Postój i chwila odpoczynku i zachwytu nad krajobrazem © TomekChorzow
Na podjeździe w Beskidzie Niskim
Na podjeździe w Beskidzie Niskim © TomekChorzow
W Beskidzie Niskim
W Beskidzie Niskim © TomekChorzow
Dalekie przestrzenie Beskidu Niskiego i Bieszczad
Dalekie przestrzenie Beskidu Niskiego i Bieszczad © TomekChorzow
W Komańczy
W Komańczy © TomekChorzow
Tu modlił się, pracował i cierpiał Sługa Boży Stefan kardynał Wyszyński - prymas Polski © TomekChorzow
Przy klasztorze Sióstr Nazaretanek w Komańczy
Przy klasztorze Sióstr Nazaretanek w Komańczy © TomekChorzow
Grupa terenowa myje rowery w Jaśliskach
Grupa terenowa myje rowery w Jaśliskach © TomekChorzow
Kościół pod wezwaniem świętej Katarzyny Aleksandryjskiej w Jaśliskach
Kościół pod wezwaniem świętej Katarzyny Aleksandryjskiej w Jaśliskach © TomekChorzow
W Jaśliskach ciepłe drożdżówki już na nas czekają
W Jaśliskach ciepłe drożdżówki już na nas czekają © TomekChorzow
Ja wybrałem rogaliki z czekoladą - tak jak przed rokiem
Ja wybrałem rogaliki z czekoladą - tak jak przed rokiem © TomekChorzow
Rowery nocują w szopie
Rowery nocują w szopie © TomekChorzow