Noworoczna gołoledź

d a n e w y j a z d u 15.96 km 0.00 km teren 01:14 h Pr.śr.:12.94 km/h Pr.max:23.50 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kross Jantar
Czwartek, 1 stycznia 2015 | dodano: 01.01.2015

Przed godziną 7 wyjazd na krótki noworoczny rekonesans po Chorzowie.
Nad ranem na zmarznięte podłoże spadł deszcz i zaczęła się tworzyć gołoledź – szklanka. Najgorzej na wybrukowanych kostką chodnikach. O ile jeszcze na jezdniach obficie posolonych w minionych dniach tworzyły się kałuże i dało się jakoś jechać, to po kostce już nie. Na kostce granitowej i płytach betonowych pod wieżą szybu Prezydent – tafla lodu. W takich warunkach nawet terenowe opony, których jednak jeszcze nie założyłem na nic by się zdały.
Nie dałoby się też jechać w SPD-ach – dobrze, że mimo wcześniejszych odmiennych zamiarów wybrałem jednak Krossa.
Zajechałem tradycyjnie na Żabie Doły, ale powrót w padającej i marznącej mżawce coraz trudniejszy. Na kurtce, rękawiczkach i nawet na liczniku i lampce tworzyła się skorupka lodu. Pod koniec było już tak ślisko, że po zjeździe do garażu nie zjechałem, tylko ostrożnie sprowadziłem rower z buta.
Mimo przeciwności – sezon rowerowy 2015 rozpoczęty :)
Tafla lodu na chodniku wzdłuż ulicy Dąbrowskiego w Chorzowie (po lewej moje liceum - "Słowak") © TomekChorzow
Z kościołem pod wezwaniem świętego Antoniego w tle
Z kościołem pod wezwaniem świętego Antoniego w tle © TomekChorzow
Zabytkowa żelbetowa wieża wyciągowa byłej Kopalni Prezydent w Chorzowie
Zabytkowa żelbetowa wieża wyciągowa byłej Kopalni Prezydent w Chorzowie © TomekChorzow
Pod wieżą byłej Kopalni Prezydent
Pod wieżą byłej Kopalni Prezydent © TomekChorzow
Na lodowej tafli
Na lodowej tafli © TomekChorzow
ELCHO ogrzewa Chorzów (i nie tylko)
ELCHO ogrzewa Chorzów (i nie tylko) © TomekChorzow
W pobliżu byłej Kopalni Barbara-Chorzów w Chorzowie Starym w Noworoczny poranek
W pobliżu byłej Kopalni Barbara-Chorzów w Chorzowie Starym w Noworoczny poranek © TomekChorzow
W Noworoczny poranek na Żabich Dołach
W Noworoczny poranek na Żabich Dołach © TomekChorzow
Na kurtce po powrocie skorupka lodu
Na kurtce po powrocie skorupka lodu © TomekChorzow