po Trójmieście rano

d a n e w y j a z d u 37.28 km 0.00 km teren 02:21 h Pr.śr.:15.86 km/h Pr.max:31.10 km/h Temperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:185 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Środa, 3 sierpnia 2016 | dodano: 05.08.2016

W zdecydowanie lepszej pogodzie postanowiłem wykorzystać te krótkie godziny, jakie pozostały mi do dyspozycji. Tym razem wybrałem się w stronę Gdańska – wpierw wzdłuż plaży przez Brzeźno do Nowego Portu. Niestety nie kursuje już prom przez Martwą Wisłę i nie było w ten sposób możliwe nawiedzenie Westerplatte, niemniej udało się dojechać do bramy Stoczni Gdańskiej i jeszcze trochę dalej. W zasadzie dojechałbym i na Długi Targ, ale nie chciałem ryzykować spóźnieniem np. w razie jakiejś awarii, toteż zdecydowałem się na powrót - tyle, że nieco inna drogą.
W czasie tych 2 krótkich wypadów po Trójmieście udało się zrobić ponad 100 km i ponownie potwierdziło się, że gdyby nie rower to odwiedzenie tylu miejsc absolutnie nie byłoby możliwe.

Dalej dojechać się nie da - już tylko Bałtyk (na plaży w Jelitkowie)
Dalej dojechać się nie da - już tylko Bałtyk (na plaży w Jelitkowie) © TomekChorzow
na molo w Brzeźnie
na molo w Brzeźnie © TomekChorzow
Kapitanat Portu w Gdańsku - Nowym Porcie
Kapitanat Portu w Gdańsku - Nowym Porcie © TomekChorzow
latarnia morska w Nowym Porcie
latarnia morska w Nowym Porcie © TomekChorzow
Przez Martwą Wisłę widać Westerplatte
Przez Martwą Wisłę widać Westerplatte © TomekChorzow
Kościół Franciszkanów w Nowym Porcie
Kościół Franciszkanów w Nowym Porcie © TomekChorzow
Olbrzymia kolejka samochodów ciężarowych z ziarnem oczekuje na rozładunek w porcie © TomekChorzow
Stadion wybudowany na Euro 2012 - ciekawe ile do niego trzeba dopłacać?
Stadion wybudowany na Euro 2012 - ciekawe ile do niego trzeba dopłacać? © TomekChorzow
Brama Stoczni Gdańskiej - symbol nowego rozdziału naszej historii - szkoda tylko, że na ten protest powołuje się ciągle tylu szkodników Polski - jeśli ktoś nie wie kogo mam na myśli niech zapyta mnie w prywatnej wiadomości © TomekChorzow
Przy Gdańskich Krzyżach
Przy Gdańskich Krzyżach © TomekChorzow
Z wiaduktu nad linia kolejową w ciągu Alei Zwycięstwa widać żurawie portu w Gdańsku © TomekChorzow
Natrafiłem na tablicę na budynku, w którym mieszkała śp. Anna Walentynowicz - jakże skromna i prawa osoba i jak bardzo zasłużona dla naszej wolności © TomekChorzow
Opodal pomnik Anny Walentynowicz
Opodal pomnik Anny Walentynowicz © TomekChorzow
Kościół pod wezwaniem Świętego Kazimierza Królewicza na Zaspie
Kościół pod wezwaniem Świętego Kazimierza Królewicza na Zaspie © TomekChorzow
Kościół pod wezwaniem Opatrzności Bożej w miejscu, gdzie stał ołtarz podczas Mszy Świętej sprawowanej przez Ojca Świętego Jana Pawła II na Zaspie 12 czerwca 1987 roku © TomekChorzow
Poniżej kolejny dowód na absurdalność sytuacji polegającej na tym, że niemal wszędzie - na każdej wiacie, na każdej ławce w parku, każdym koszu na śmieci "musi" być tabliczka ("pomniczek") eurokołchozu... Parking rowerowy przy plaży w Brzeźnie
Parking rowerowy przy plaży w Brzeźnie © TomekChorzow
Jeden z budynków biurowych należących do Centrali ERGO Hestii przy ulicy Jelitkowskiej w Gdańsku © TomekChorzow

Kategoria jazda miejska, samotna wycieczka