jesiennie do Koszęcina

d a n e w y j a z d u 111.05 km 35.00 km teren 06:26 h Pr.śr.:17.26 km/h Pr.max:44.60 km/h Temperatura:11.0 HR max:173 (100%) HR avg:146 ( 84%) Podjazdy:978 m Kalorie: 5479 kcal Rower:Accent Nordkapp
Sobota, 5 listopada 2016 | dodano: 06.11.2016

Piękna pogoda pozwoliła na jesienny wypad. Dość słonecznie, a chłód nie doskwierał. W lasach cicho i spokojnie, choć rowerzystów sporo. Kierunek i cel wyjazdu zdeterminowany zawartością zabraną w sakwie – 4 polisy do dostarczenia klientom.
Trasa dobrze znana, ale udało się nie wracać dokładnie tą samą drogą. Ze śladu miejscami widać ulubioną przeze mnie „jazdę po winklach”, a więc zwiedzanie różnych zakamarków mijanych okolic, nieco zbaczając z najkrótszej drogi. Po drodze zbiornik Nakło-Chechło. Pusto tu – prawie żadnych ludzi. Nie tak jak podczas mojej ostatniej bytności opisanej 3 września.
Tradycyjna trasa wiodąca do Kalet od strony huty w Miasteczku Śląskim a więc droga pożarowa nr 6. Ponad rok temu tu ostatnio jechałem (31 sierpnia 2015r. z Michałem w pamiętnej trasie do Lądu). Najtrudniejszy piaszczysty odcinek zyskał nową nawierzchnię – tłuczeń, jakimi pokrywane są ważniejsze drogi pożarowe. Chwilowo jeszcze wystają kamienie, ale zapewne się uleżą. Byle tylko blachosmrodziarze nie rozjeździli jej samochodami..
W drodze powrotnej udało się zahaczyć o uroczysko Głęboki Dół w pobliżu Tłuczykąta, a na koniec we wpłatomacie na Rynku w Chorzowie „pozbyć się” wiezionej składki.
Super wycieczka – solidnie się przewietrzyłem – i jak zawsze sporo frajdy. Były plany jazdy pociągiem (śmierdziel nie wchodził w grę – fuj), ale przy tej pogodzie….
Szkoda tylko, że tak wcześnie dzień się chyli ku zachodowi. Można przecież było zostać przy czasie letnim, ale pewnie eurokołchoz zwany dla zmyłki unią europejską (świadomie piszę nazwę tego tworu małymi literami), miałby jakieś „zastrzeżenia” – jak zresztą do wszystkiego…(zwłaszcza ostatnio).

W rejonie Kozłowej Góry
W rejonie Kozłowej Góry © TomekChorzow

Nad zbiornikiem Nakło-Chechło
Nad zbiornikiem Nakło-Chechło © TomekChorzow

Droga pożarowa nr 6 zmienia się
Droga pożarowa nr 6 zmienia się © TomekChorzow

...i zyskuje nową nawierzchnię
...i zyskuje nową nawierzchnię © TomekChorzow

W lecie tu znowu na kajaki (zalew w Koszęcinie)
W lecie tu znowu na kajaki (zalew w Koszęcinie) © TomekChorzow

Siedziba zespołu Śląsk czyli koszęciński pałac w jesiennej scenerii
Siedziba zespołu Śląsk czyli koszęciński pałac w jesiennej scenerii © TomekChorzow

Dworzec kolejowy w Koszęcinie nabiera blasku
Dworzec kolejowy w Koszęcinie nabiera blasku © TomekChorzow

Jędrysek od strony południowej
Jędrysek od strony południowej © TomekChorzow