przez niektóre dzielnice Zabrza..

d a n e w y j a z d u 62.66 km 6.00 km teren 03:39 h Pr.śr.:17.17 km/h Pr.max:47.40 km/h Temperatura:28.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Sobota, 24 czerwca 2017 | dodano: 24.06.2017

... miasta, które 10 września 1967r. ówczesny Prezydent Francji Charles de Gaulle określił jako "najbardziej śląskie z miast śląskich, a zatem najbardziej polskie z miast polskich". Można się zgadzać z tym lub nie, ale zapewne coś w tym jest... A zresztą mówił to mąż stanu w czasach gdy Francja skażona wprawdzie robakiem rewolucji stała jednak na straży pewnych wartości. To nie to co teraz: kalifat, lewactwo itd.
Nie wziąłem Garmina – zamierzałem zrazu jechać tylko tam i z powrotem po najkrótszej trasie, wobec czego uznałem, że nawigacja nie będzie potrzebna. Gdy mnie sytuacja do tego nie zmusza, to lubię się jeszcze posmykać po różnych zakamarkach, a więc trasa wiodła przez: Skałkę, Lipiny, Godulę, Biskupice, Osiedle Młodego Górnika, Gajdzikowe Górki, Rokitnicę, Grzybowice, Mikulczyce (z wypadem do Szałszy), Osiedle robotnicze Donnersmarcka, Zandkę, Biskupice i dalej powrót jak wyżej. Przy ulicy Leśnej jakże miłe spotkanie i poczęstunek. Chyba w życiu tak pysznych gołąbków nie jadłem! A gdzie i u kogo to było – tu nie napiszę. Kto wie ten wie :)
Na „Zandce” kilka ciekawostek: ślady ostrzału z okresu II wojny światowej oraz stalowy dom.
Szczegóły np. tu:
osiedle Zandka

Koksownia Biskupice
Koksownia Biskupice © TomekChorzow
Bez komentarza
Bez komentarza © TomekChorzow
Przed kościołem pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Rokitnicy
Przed kościołem pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Rokitnicy © TomekChorzow
Mikulczyce
Mikulczyce © TomekChorzow
W Szałszy nad A1
W Szałszy nad A1 © TomekChorzow
Na ulicy Leśnej w Mikulczycach
Na ulicy Leśnej w Mikulczycach © TomekChorzow
Kościół pod wezwaniem Świętego Wawrzyńca w Mikulczycach
Kościół pod wezwaniem Świętego Wawrzyńca w Mikulczycach © TomekChorzow
Budynek Straży Pożarnej
Budynek Straży Pożarnej © TomekChorzow
Ślady pocisków z okresu drugiej wojny światowej
Ślady pocisków z okresu drugiej wojny światowej © TomekChorzow
Stalowy dom
Stalowy dom © TomekChorzow
Kościół pod wezwaniem Świętego Jana Chrzciciela w Biskupicach
Kościół pod wezwaniem Świętego Jana Chrzciciela w Biskupicach © TomekChorzow
w Rudzie: Consumatum est
w Rudzie: Consumatum est © TomekChorzow
Sanktuarium Świętego Józefa w Rudzie
Sanktuarium Świętego Józefa w Rudzie © TomekChorzow

Kategoria jazda miejska, użytkowo, samotna wycieczka