do Katowic i z Koszęcina do domu

d a n e w y j a z d u 81.56 km 20.00 km teren 05:13 h Pr.śr.:15.63 km/h Pr.max:40.00 km/h Temperatura:12.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Wheeler 2600
Piątek, 22 września 2017 | dodano: 22.09.2017

Europejski Dzień bez Samochodu, a więc śmierdziel został w garażu (ale dowód rejestracyjny - nie, o czym będzie dalej). Z rana mżawka odstraszyła rowerzystów i na trasie do Katowic było ich niewielu.
Plac przed Stadionem Śląskim pokryty nowym asfaltem, Szkoda tylko że taka powierzchnia planety jest betonowana i asfaltowana. Gdzie potem ma wsiąkać woda opadowa?
Powrót z Katowic już w dość intensywnym deszczu, toteż trzeba było się nieco przebrać.
Po południu czekał mnie służbowy kurs do Koszęcina. Brak czasu uniemożliwił jazdę tam i z powrotem na rowerze. Skorzystałem jednak z możliwości jaką w tym dniu dały Koleje Śląskie i dojechałem za darmo (za rower na tej trasie też się nie płaci), legitymując się wobec konduktora tylko dowodem rejestracyjnym blachosmroda.
Pierwszy raz miałem okazję jechać składem 14WE i choć jest to pojazd, który powstał na bazie kibla, a jego parametry nie powalają, to przepaść w stosunku do EN57 jest OGROMNA: jednoprzestrzenne wnętrze, system informacji pasażerskiej, zdecydowanie lepsze odsprężynowanie, wysuwane stopnie, wygodne wieszaki na rowery słowem - to jest pojazd z innej epoki.
Po załatwieniu spraw w Koszęcinie trzeba było jeszcze udać się do Kalet a więc szosą na rowerze. W kaletach kiedy już wszystko miałem załatwione stwierdziłem że nie chce mi się czekać 40 minut na bezpłatny wprawdzie pociąg i korzystając z coraz lepszej pogody skierowałem się - tradycyjnie pożarową "szóstką" w stronę Żyglina.
Jadąc do Koszęcina wahałem się nieco czy nie wziąć Accenta, ale nie chciałem go upaprać w błocie. Okazało się, że jednak byłby to lepszy wybór - w lasach aż takiego błota nie było, ale cóż. I tak udany wyjazd: ponad 80 km przy moich skromnych możliwościach czasowych i kiepskiej pogodzie - zawsze coś co cieszy.

Na Stadionie Śląskim ostatnie przygotowania do otwarcia
Na Stadionie Śląskim ostatnie przygotowania do otwarcia © TomekChorzow
14WE wjeżdża na stację Chorzów Miasto
14WE wjeżdża na stację Chorzów Miasto © TomekChorzow
Mój Wheeler na wieszaku wewnątrz 14WE
Mój Wheeler na wieszaku wewnątrz 14WE © TomekChorzow
14WE w barwach Kolei Śląskich
14WE w barwach Kolei Śląskich © TomekChorzow
14WE odjeżdża z Koszęcina w stronę Lublińca
14WE odjeżdża z Koszęcina w stronę Lublińca © TomekChorzow
Zjeżdżalnie na basenie na terenie GOSiR w Koszęcinie
Zjeżdżalnie na basenie na terenie GOSiR w Koszęcinie © TomekChorzow
Skutki wichury na drodze pożarowej nr 6
Skutki wichury na drodze pożarowej nr 6 © TomekChorzow
Modrzewiowy młodnik w wieczornych kolorach
Modrzewiowy młodnik w wieczornych kolorach © TomekChorzow
Modrzewiowy młodnik przegląda się w kropelkach dżdżu
Modrzewiowy młodnik przegląda się w kropelkach dżdżu © TomekChorzow

Kategoria użytkowo, z rowerem w pociągu