wzdłuż Wisły po Krakowie

d a n e w y j a z d u 65.86 km 2.00 km teren 04:49 h Pr.śr.:13.67 km/h Pr.max:34.40 km/h Temperatura:2.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Piątek, 23 listopada 2018 | dodano: 26.11.2018

Szkolenie w Krakowie było okazją do zabrania roweru ze sobą jak już pisałem poprzednio. Pierwotny plan był inny: zamierzałem po zakończeniu szkolenia wyruszyć w powrotną drogę do domu wiślaną trasą rowerową przez Oświęcim. Wracając do rannej trasy: po godzinie 6 wypad na Wawel z okrążeniem Błoni, aby zdążyć na godzinę 7.30 na Mszę Świętą do Katedry. Codziennie jest tu sprawowana o tej porze w Kaplicy Potockich Msza Święta Trydencka. Najczęściej celebransem jest ks. profesor Wojciech Grygiel FSSP. Po Mszy już tylko szybko do hotelu na zajęcia.
A przechodząc do części popołudniowej: wyszło tak: z hotelu w stronę mostu autostradowego na obwodnicy. Po drodze Las Wolski i solidny podjazd w zapadających szybko ciemnościach. Potem jednak wymiękłem wobec narastających trudności nawigacyjnych. Ślad wgrany z internetu do Garmina jednak nie był zbyt precyzyjny i obawiałem się dalszego kluczenia w nocy. Już w okolicy przecięcia z autostradą pojawiło się bardzo mylne miejsce.
Decyzja na powrót w stronę Krakowa wałem wiślanym. Po drodze znów w okolicy Widokowej niedokładne oznakowanie i błądzenie po ciemku w błocie.
Ostatecznie jednak prawym brzegiem Wisły dojechałem do mostu kolejowego podziwiając panoramę miasta. Tutaj z powodu przebudowy trzeba było zawrócić. Kładką ojca Bernatka przejechałem na drugą stronę i tutaj jeszcze udało mi się dojechać do Dąbia. W drodze powrotnej Skałka i rozmowa z zamykającym bramy o godzinie 20 paulinem i przejazd przez pełen turystów Rynek. Floriańska taka pełna, że zdecydowałem się ja ominąć przejeżdżając za to przy Teatrze imienia Juliusza Słowackiego. Wygodny powrót z Krakowa ostatnim pociągiem a z Katowic już na rowerze.
Udany dzień, pozwalający posmakować na nowo atmosferę królewskiego Krakowa. Zachwycają iluminacje gmachów – i nowość: także fiakrów.

hotel nie zapewnił możliwości przechowania roweru w pomieszczeniu
hotel nie zapewnił możliwości przechowania roweru w pomieszczeniu © TomekChorzow
kamień upamiętniający świętego Jana Pawła II na Błoniach
kamień upamiętniający świętego Jana Pawła II na Błoniach © TomekChorzow

Wawel w listopadowy poranek
Wawel w listopadowy poranek © TomekChorzow

smok wawelski
smok wawelski © TomekChorzow

na Wzgórzu Wawelskim jeszcze pustawo
na Wzgórzu Wawelskim jeszcze pustawo © TomekChorzow

Msza Święta na Wawelu - najcenniejszy moment dnia
Msza Święta na Wawelu - najcenniejszy moment dnia © TomekChorzow
stadion
stadion "Wisły" Kraków © TomekChorzow

wjeżdżając w Las Wolski
wjeżdżając w Las Wolski © TomekChorzow

kładka nad Wisłą wzdłuż autostrady przed węzłem Tynieckim
kładka nad Wisłą wzdłuż autostrady przed węzłem Tynieckim © TomekChorzow

w zamgleniu widać oświetlenie klasztoru kamedułów na Srebrnej Górze
w zamgleniu widać oświetlenie klasztoru kamedułów na Srebrnej Górze © TomekChorzow

ścieżka na wale wiślanym
ścieżka na wale wiślanym © TomekChorzow

Wawel nocą widziany z prawej strony Wisły
Wawel nocą widziany z prawej strony Wisły © TomekChorzow

trochę inne warunki ekspozycji i zdjęcie może ciekawsze...
trochę inne warunki ekspozycji i zdjęcie może ciekawsze... © TomekChorzow

rzeźby wiszące na kładce Ojca Bernatka
rzeźby wiszące na kładce Ojca Bernatka © TomekChorzow

kładka Ojca Bernatka w całej okazałości
kładka Ojca Bernatka w całej okazałości © TomekChorzow

stopień wodny Dąbie
stopień wodny Dąbie © TomekChorzow

klasztor Paulinów na Skałce
klasztor Paulinów na Skałce © TomekChorzow

Mickiewicz zasłonił Sukiennice
Mickiewicz zasłonił Sukiennice © TomekChorzow

iluminowane fiakry na Rynku
iluminowane fiakry na Rynku © TomekChorzow

fiaker i Sukiennice w listopadowy wieczór
fiaker i Sukiennice w listopadowy wieczór © TomekChorzow

Teatr imienia Juliusza Słowackiego
Teatr imienia Juliusza Słowackiego © TomekChorzow

Kategoria samotna wycieczka, jazda miejska, z rowerem w pociągu