do Bobrka w pochmurną sobotę

d a n e w y j a z d u 38.00 km 2.00 km teren 02:39 h Pr.śr.:14.34 km/h Pr.max:46.50 km/h Temperatura:6.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:569 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Sobota, 29 grudnia 2018 | dodano: 29.12.2018

W sobotni poranek wypadło mi jak to tradycyjnie bywa na przełomie roku udać się do Bobrka z dokumentami.
Prognoza pogody nie była pomyślna, ale rzeczywistość okazała się lepsza - nie zmoknąłem.
Po drodze zatrzymałem się w kościele pod wezwaniem Świętego Augustyna w Lipinach. Po raz pierwszy nawiedziłem wnętrze. Zachwyca w tym okresie piękna stajenka. Wiele lipińskich ulic zwłaszcza na północ od ulicy Norberta Barlickiego sprawia przygnębiające wrażenie - opuszczone walące się kamienice, zamurowane partery domów, gdzie jeszcze ktoś mieszka...

wnętrze kościoła pod wezwaniem świętego Augustyna w Lipinach
wnętrze kościoła pod wezwaniem świętego Augustyna w Lipinach © TomekChorzow
stajenka w lipińskim kościele
stajenka w lipińskim kościele © TomekChorzow
kościół pod wezwaniem świętego Augustyna w Lipinach od strony ulicy Norberta Barlickiego © TomekChorzow
zniszczony i opuszczony budynek przy ulicy Granicznej 11 w Lipinach
zniszczony i opuszczony budynek przy ulicy Granicznej 11 w Lipinach © TomekChorzow
osiedle Nowy Paryż w Lipinach
osiedle Nowy Paryż w Lipinach © TomekChorzow
droga do nikąd. Nie dokończona ścieżka rowerowa w okolicy ulicy Beskidzkiej w Chorzowie © TomekChorzow