Brakowało klucza 13 mm…

d a n e w y j a z d u 50.05 km 25.00 km teren 04:36 h Pr.śr.:10.88 km/h Pr.max:26.90 km/h Temperatura:-2.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Kross Jantar
Sobota, 26 stycznia 2019 | dodano: 27.01.2019

Obowiązki zawodowe wezwały mnie znowu do Koszęcina. Obawa przed oblodzonymi drogami leśnymi i konieczność przybycia na ściśle określona godzinę, zmusiły mnie by z Krossem władować się do pociągu.
Na miejscu, aby rozeznać sytuację terenową w lasach zrobiłem wpierw pętelkę po lecie: szosą w stronę Kalet by po krótkim odcinku zboczyć w prawo w drogę im. Jarosława Brzezińskiego, którą dojechałem do Randez Vous. Po drodze okazało się już, że w lasach jedzie się bardzo trudno: lodowe koleiny pokryte cienka warstwą śniegu okazały się dość zdradliwe – zaliczyłem niezłą glebę (a raczej lód). Tak czy owak jakoś dojechałem do asfaltu na Piaskowej. Po załatwieniu spraw służbowych okazało się, że powinno mi wystarczyć czasu na dojazd na kolejny pociąg do Kalet, aby nie tkwić w Koszęcinie kilkadziesiąt minut. Przy wjeździe do Kalet nieco się ociągałem, robiłem zdjęcia…. Efekt? Widoczne z tyłu czerwone światła pociągu. Następny za ponad 2 godziny. Decyzja, aby nie czekać, tylko jechać na następny do Tarnowskich Gór niezupełnie oczywista ze względu na spodziewane warunki w lesie. Którędy? Tylko prostą drogą na południe w stronę Uroczyska Głęboki Dół, by dalej mijając Tłuczykąt wyjechać koło kościoła pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Sowicach. Stamtąd już asfaltem do centrum na dworzec kolejowy.
Co do tytułu: gdybym miał wspomnianą 13-tkę przy sobie, to obniżyłbym o kilka centymetrów siodełko, co zdecydowanie podniosłoby komfort jazdy i pozwoliłoby uniknąć wielokrotnego „o mało co” wywrócenia się.
Tak czy owak – wyjazd zdecydowanie udany, choć trudny i wymagający. Długotrwała jazda w lodowych koleinach dała w kość. Frajdy sporo a spojrzenie na zimowy las, okazja odwiedzenia wielu znanych tylko z innych pór roku zakątków – bezcenna. Prędkość przeciętna słaba, ale w tych warunkach….
po paru minutach zdjąłem rower z wieszaka, bo woda z topniejącego śniegu zaczęła po nim kapać © TomekChorzow

na stacji w Koszęcinie w zimowy poranek
na stacji w Koszęcinie w zimowy poranek © TomekChorzow

w torbie na bagażniku polisy i terminal płatniczy
w torbie na bagażniku polisy i terminal płatniczy © TomekChorzow

tu glebowałem...
tu glebowałem... © TomekChorzow

na Randez Vous w Koszęcinie
na Randez Vous w Koszęcinie © TomekChorzow

przejeżdżając przez Rokosi Most na Leśnicy w Koszęcinie
przejeżdżając przez Rokosi Most na Leśnicy w Koszęcinie © TomekChorzow

wspaniały zapach świeżego drewna
wspaniały zapach świeżego drewna © TomekChorzow

w domku zimno
w domku zimno © TomekChorzow

rower pozostał przed bramą
rower pozostał przed bramą © TomekChorzow

14WE Kolei Śląskich jako KS 94403 odjeżdża z Koszęcina w stronę Lublińca
14WE Kolei Śląskich jako KS 94403 odjeżdża z Koszęcina w stronę Lublińca © TomekChorzow

napęd oblepiony śniegiem
napęd oblepiony śniegiem © TomekChorzow

przy wjeździe do Kalet
przy wjeździe do Kalet © TomekChorzow

w stronę Uroczyska Głęboki Dół
w stronę Uroczyska Głęboki Dół © TomekChorzow

coraz więcej śniegu na ramie
coraz więcej śniegu na ramie © TomekChorzow

2 kapliczki na jednym drzewie
2 kapliczki na jednym drzewie © TomekChorzow

Uroczysko Głęboki Dół
Uroczysko Głęboki Dół © TomekChorzow

nad zamarzniętym uroczyskiem
nad zamarzniętym uroczyskiem © TomekChorzow

Kategoria śnieg/lód pod kołami, samotna wycieczka, z rowerem w pociągu, użytkowo