Skołuj pomoc 2019

d a n e w y j a z d u 119.47 km 15.00 km teren 06:29 h Pr.śr.:18.43 km/h Pr.max:34.80 km/h Temperatura:20.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:932 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Sobota, 21 września 2019 | dodano: 23.09.2019

Zorganizowana przez Hestyjne Centum Wolontariatu wspólna akcja „skołuj pomoc” była okazją do przejażdżki w stronę Jeziora Paprocańskiego. W stronę "tam" trochę się spieszyłem i w zasadzie jechałem najkrótszą drogą. Na miejscu miłe spotkanie ze znajomymi w sympatycznej atmosferze - i w drogę: rewelacyjną ścieżką rowerową wokół malowniczego Jeziora Paprocańskiego. Udało mi się wykręcić 6 okrążeń, a na koniec jeszcze siódme (po posileniu się przy grilu) - tym razem w przeciwną stronę, dla "odkręcenia" :). Letnia ciepła pogoda sprzyjała - piękna impreza - i podziękowania dla Organizatorów.
Przyznam że po raz pierwszy objechałem całe jezioro - warto by tu przyjeżdżać częściej.
W drodze powrotnej zajechałem jeszcze w różne miejsca - po prostu tak się trochę "posmykać", jak to określa moja Żona, a i przy okazji co nieco pozwiedzać. Pomiędzy Makołowcem a Podlesiem trafiłem na dość trudną leśną drogę a potem polną miedzę, na pewno nieprzejezdną po większych deszczach, ale tym razem się udało.

Jeszcze o akcji „skołuj pomoc”: po raz kolejny ERGO Hestia zorganizowała w rożnych częściach Polski wspólne przejazdy rowerowe mające na celu z jednej strony zebranie środków na cel charytatywny a z drugiej propagowanie ruchu na świeżym powietrzu. Polega to na tym, ze Zarząd przeznacza na wcześniej obrany cel charytatywny określoną sumę pieniężną za każdy przejechany przez uczestników akcji kilometr - świetny pomysł :)

"skołuj pomoc" © TomekChorzow
dynamiczne znaki drogowe w Panewnikach
dynamiczne znaki drogowe w Panewnikach © TomekChorzow

Ekipa w komplecie
Ekipa w komplecie © TomekChorzow

podczas ostatniej - siódmej rundy wokół Jeziora w Paprocanach, którą przejechałem w odwrotną stronę © TomekChorzow

Jezioro Paprocany
Jezioro Paprocany © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem Błogosławionej Karoliny Kózkówny w Tychach
kościół pod wezwaniem Błogosławionej Karoliny Kózkówny w Tychach © TomekChorzow

tężnia w Tychach przy kościele pod wezwaniem pod wezwaniem Błogosławionej Karoliny Kózkówny w Tychach © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem Błogosławionej Karoliny Kózkówny w Tychach wyróżnia się oryginalnością wsód świątyń powstałych w ostatnim czasie © TomekChorzow

kamienny krzyż przydrożny przy ulicy Uniczowskiej w Tychach
kamienny krzyż przydrożny przy ulicy Uniczowskiej w Tychach © TomekChorzow

modernistyczna bryła kościoła pod wezwaniem świętego Jana Chrzciciela w Tychach pochodzącego z lat pięćdziesiątych XX wieku © TomekChorzow

opuszczony biurowiec Zakładów Elektroniki Górniczej w Tychach
opuszczony biurowiec Zakładów Elektroniki Górniczej w Tychach © TomekChorzow

skład załadowany około trzystoma nowymi Fiatami 500 oczekuje na podpięcie lokomotywy na tyskiej stacji © TomekChorzow

Kościół Matki Bożej Królowej Aniołów w Wilkowyjach
Kościół Matki Bożej Królowej Aniołów w Wilkowyjach © TomekChorzow

ten sam kościół w innym ujęciu
ten sam kościół w innym ujęciu © TomekChorzow

wnętrze Kościoła Matki Bożej Królowej Aniołów w Wilkowyjach
wnętrze Kościoła Matki Bożej Królowej Aniołów w Wilkowyjach © TomekChorzow

tężnia w Katowicach na Zadolu
tężnia w Katowicach na Zadolu © TomekChorzow

Osiedle Franciszkańskie w Panewnikach
Osiedle Franciszkańskie w Panewnikach © TomekChorzow

długi skład Eaos-ów załadowanych węglem z Czapajewem na czele zmierza w stronę Katowic Ligoty od strony Kopalni Śląsk linią nr 141 - zdjęcie zrobione na przejeździe w ciągu ulicy Ogrodowej w Kokocińcu © TomekChorzow