Po co w ogóle droga, która nie wiedzie do kościoła?

d a n e w y j a z d u 30.04 km 10.00 km teren 01:57 h Pr.śr.:15.41 km/h Pr.max:46.00 km/h Temperatura:2.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:258 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Środa, 1 stycznia 2020 | dodano: 01.01.2020

Pierwszy kilometr mojej trasy w nowym 2020 roku poprowadził – podobnie ostatni w zeszłym roku – do mojego parafialnego kościoła. Kiedy tak jechałem przed godziną siódmą po ciemku, przez puste osiedle przypomniał mi się radziecki (dziś powiedzielibyśmy gruziński) film „Pokuta” („Покаяние”) Tengiza Abuładze z moich czasów studenckich. Wówczas sporo mówił o tyranii, przeleżał nieco na półkach zanim trafił na ekrany. Ale o czym innym tutaj. Odżyła mi w pamięci końcowa scena i zawieszone, pozostawione bez odpowiedzi pytanie „Po co w ogóle droga, która nie wiedzie do kościoła?”. I tak dane mi było sensownie rozpocząć ten rowerowy rok – drogą wiodącą do kościoła pisanego przez duże i małe „k”. W imię Boże!
Potem – już po godzinie ósmej dysponując dwoma godzinami wolnego czasu udałem się – a jakże – w kierunku moich ulubionych Żabich Dołów, klucząc jak zwykle po drodze tu i ówdzie. Ulicą Kędzierzyńską na Rozbarku dojechałem tak daleko, na ile było to możliwe, a potem chcąc wracać inną drogą udało się „suchą nogą” przedrzeć przez błotnisty teren i dojechać do ogródków działkowych przy ulicy Kamieńskiej. Stamtąd już prawie najkrótszą trasą przez Osiedle Arki Bożka i „cwajkę” do domu. Udane rozpoczęcie rowerowego roku, choć dystans może nie powala, ale skutki jelitówki jeszcze dawały o sobie znać.

mój parafialny kościół pod wezwaniem świętego Antoniego w Chorzowie
mój parafialny kościół pod wezwaniem świętego Antoniego w Chorzowie © TomekChorzow
pustki na ulicy Wolności w Chorzowie
pustki na ulicy Wolności w Chorzowie © TomekChorzowzakłady ALSTOM w Chorzowie
zakłady ALSTOM w Chorzowie © TomekChorzow
na Żabich Dołach w noworoczny poranek
na Żabich Dołach w noworoczny poranek © TomekChorzow
do tego miejsca na ulicy Kędzierzyńskiej dojechałem
do tego miejsca na ulicy Kędzierzyńskiej dojechałem © TomekChorzow
widok w stronę centrum Piekar Śląskich
widok w stronę centrum Piekar Śląskich © TomekChorzowwozidło przegubowe VOLVO A35F i inne maszyny na terenie zakladu mieszczącego się na końcu ulicy Kędzierzyńskiej w Rozbarku
wozidło przegubowe VOLVO A35F i inne maszyny na terenie zakladu mieszczącego się na końcu ulicy Kędzierzyńskiej w Rozbarku © TomekChorzow
zupełny brak ruchu drogowego pozwolił na wykonanie zdjęcia kościoła pod wezwaniem Świętego Józefa w Chorzowie ze środka jezdni ulicy Krzyżowej © TomekChorzow