śnieżna (nieco), grudniowa ponad-setka

d a n e w y j a z d u 117.32 km 30.00 km teren 08:06 h Pr.śr.:14.48 km/h Pr.max:32.50 km/h Temperatura:0.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:940 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Sobota, 12 grudnia 2020 | dodano: 13.12.2020

Cel wyjazdu dość jednoznaczny – tym razem należało zawieźć dokumenty do Koszęcina. Zachęcająca pogoda sprawiła jednak, że jak to często bywa -  na etapie decyzyjnym rower wygrał jako środek transportu z pociągiem (oczywiście tym razem nie musząc nikogo i niczego przewieźć, samochodu w ogóle nie brałem pod uwagę). Wyjazd z domu nieco później niż pierwotnie zamierzałem, ale dzięki temu chyba najbardziej malowniczy odcinek trasy – przez ustrojone szadzią Żabie Doły już przejechałem w jasnym. Zachwycające dzieło Stwórcy – wszystkie drzewa, zarośla, chaszcze, pokryte białą koronką szadzi, jakiej żadna ręka ludzka by nie uczyniła.
W pewnym momencie zastanawiałem się, czy dobrze zrobiłem jadąc na Accencie wyposażonym w spd-y ze względu na śliskość nawierzchni. Chwilami jechałem z butami wypiętymi z pedałów – dla bezpieczeństwa, ale i tak nie było źle. Biało było w lasach – i tam większa czujność. Po drodze Las Dioblina w Piekarach Śląskich – ostatnio lubię tamtędy jeździć – od czasu, gdy odkryłem tą dogodną drogę rowerową. Potem już najkrótszą trasą do Koszęcina, by zdążyć na czas. Na skrzyżowaniu drogi nr 6 i nr 8 ktoś rozbił Corsę i porzucił. Po co tam wjeżdżał? Ślady na śniegu skazywały, że musiał nieźle grzać i nie opanował pojazdu. Rozwalony przód, rozbita przednia szyba i wywalone 2 przednie poduszki, to chyba najważniejsze uszkodzenia. Zadzwoniłem na policję podając współrzędne GPS, bo może to egzemplarz skradziony? W drodze powrotnej nie tylko przejazd inną trasą niż „tam” – przez Uroczysko Głęboki Dół, Tłuczykąt, Sowice (gdzie staram się nawiedzać grób śp. ks. Jana Rudola, któremu wiele zawdzięczam). Miłe spotkania rodzinne w Koszęcinie i w Świerklańcu dopełniły satysfakcji z wycieczki. Rzadziej się teraz widujemy z powodów wiadomych….
Przy drodze z Kalet do Głębokiego Dołu pozytywne odkrycie: nowa stanica rowerowa (podobna do tej w Alei Dębów na Truszczycy), ale wstyd – dopiero w domu się zorientowałem, że to zaraz obok niej rośnie Cis Donnersmarcka - najgrubsze drzewo tego gatunku na terenie Lasów Państwowych – nie rozglądałem się po prostu za nim. Trzeba tam znowu pojechać.
Praktycznie od Szarleja tą sama trasą przez Żabie Doły, tyle, że już całkiem po ciemku. W końcówce jeszcze – jak to widać ze śladu dokręcanie po zakamarkach Maciejkowic i pętla wokół Azotów.
Bardzo udany wyjazd, kolejna ponad - setka i to przy temperaturze bliskiej zeru. Warto było się tak przewietrzyć, szkoda tylko, że dni takie krótkie. Z wdzięcznością Bogu i ludziom kończę wyjazd w domu po 117 km.

szron przyozdobił Żabie Doły
szron przyozdobił Żabie Doły © TomekChorzow

staw Dioblina
staw Dioblina © TomekChorzow

w lesie Dioblina
w lesie Dioblina © TomekChorzow
nad Zbiornikiem Kozłowa Góra
nad Zbiornikiem Kozłowa Góra © TomekChorzow

w lesie koło Kalet ktoś rozbił samochód i uciekł
w lesie koło Kalet ktoś rozbił samochód i uciekł © TomekChorzowna drodze pożarowej nr 6 w pomiędzy Miasteczkiem Śląskim a Kaletami
na drodze pożarowej nr 6 w pomiędzy Miasteczkiem Śląskim a Kaletami © TomekChorzow

u siebie na działce w Koszęcinie
u siebie na działce w Koszęcinie © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem Świętej Trójcy w Koszęcinie zabielony śniegiem
kościół pod wezwaniem Świętej Trójcy w Koszęcinie zabielony śniegiem © TomekChorzow

jadąc wałem Małej Panwi w Kaletach
jadąc wałem Małej Panwi w Kaletach © TomekChorzow

na drodze z Kalet w stronę uroczyska Głęboki Dół
na drodze z Kalet w stronę uroczyska Głęboki Dół © TomekChorzow

oczywiście bez szmaty (nie tylko w lesie)
oczywiście bez szmaty (nie tylko w lesie) © TomekChorzow
w lesie śnieg
w lesie śnieg © TomekChorzow

nowe miejsce odpoczynku - Stanica Donnersmarcka
nowe miejsce odpoczynku - Stanica Donnersmarcka © TomekChorzow
zamarzło Jezioro Głęboki Dół w Pniowcu
zamarzło Jezioro Głęboki Dół w Pniowcu © TomekChorzow
Kościół pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Sowicach
Kościół pod wezwaniem Matki Boskiej Częstochowskiej w Sowicach © TomekChorzow

ulica ks. Jana Rudola w Sowicach
ulica ks. Jana Rudola w Sowicach © TomekChorzow

taka ładna dekoracja
taka ładna dekoracja © TomekChorzow
końcowy stan licznika
końcowy stan licznika © TomekChorzow