po ciemku w Raciborzu

d a n e w y j a z d u 26.50 km 0.00 km teren 01:57 h Pr.śr.:13.59 km/h Pr.max:29.00 km/h Temperatura:-1.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:197 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Niedziela, 10 stycznia 2021 | dodano: 11.01.2021

Niespodziewany wyjazd w celach "użytkowych" - jak to określam.
Należało dostarczyć paczkę do Szpitala Rejonowego w Raciborzu. Zasadniczo rano przyjmowałem opcję dojazdu samochodem. Potem poszperałem po rozkładzie jazdy i znalazłem pociągi, ale stwierdziwszy, że ze stacji do szpitala jest kawałek drogi - postanowiłem zabrać rower ze sobą. Przy okazji udało się - po raz pierwszy nieco zwiedzić to piękne miasto. Na rowerze byłem tam drugi raz z życiu - i znowu po ciemku. Poprzednio podczas pamiętnego wyjazdu z października 2013 roku. Chciałbym tam znowu wrócić znowu wrócić na rowerze, ale za dnia by więcej zobaczyć. Oprócz Raciborza do trasy wliczam dojazd do Katowic na pociąg i z powrotem.
Jednak na początku dnia - z samego rana podczas wyjazdu w Chorzowie - niemal na moim osiedlu porzucony rower miejski w stawie w Parku Róż kawałek od brzegu. Wróciłem do domu, by wziąć coś co pomogłoby go wyciągnąć. Gdy wróciłem z liną z zamiarem wykorzystania jej jako lasso - już stał oparty o zarośla. Skoro nie mogłem go oddać w nieczynnej o tej porze roku i nie mogłem się dodzwonić do nieczynnej w niedzielę infolinii NEXTBIKE, nie pozostało nic innego niż zabezpieczyć go u siebie w domu i zgłosić ten fakt mailowo do NEXTBIKE. Obecnie czekam na odebranie roweru ode mnie.

porzucony rower miejski odnaleziony w styczniu
porzucony rower miejski odnaleziony w styczniu © TomekChorzow

w drodze do Raciborza w Elfie Kolei Śląskich. Na rowerze widać stare błoto
w drodze do Raciborza w Elfie Kolei Śląskich. Na rowerze widać stare błoto © TomekChorzow

Kościół pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Raciborzu
Kościół pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Raciborzu © TomekChorzow

wnętrze kościoła pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Raciborzu
wnętrze kościoła pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Raciborzu © TomekChorzow

ulica Długa w Raciborzu z kapsułą czasu i oryginalnym podświetleniem nawierzchni © TomekChorzow

dekoracja na Rynku w Raciborzu
dekoracja na Rynku w Raciborzu © TomekChorzow

Pomnik ks. biskupa Józefa Gawliny opodal Rynku w Raciborzu
Pomnik ks. biskupa Józefa Gawliny opodal Rynku w Raciborzu © TomekChorzow

kamienice na Rynku w Raciborzu
kamienice na Rynku w Raciborzu © TomekChorzow

parowóz wąskotorowy przy stacji kolejowej w Raciborzu
parowóz wąskotorowy przy stacji kolejowej w Raciborzu © TomekChorzow

w drodze powrotnej z Raciborza w Elfie II Kolei Śląskich już dało się powiesić rower (choć nie jest to łatwe) © TomekChorzow

Kategoria jazda miejska, użytkowo, z rowerem w pociągu