do Mikulczyc w letni wieczór 9 sierpnia 2022r.

d a n e w y j a z d u 48.37 km 5.00 km teren 03:18 h Pr.śr.:14.66 km/h Pr.max:39.90 km/h Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:427 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Wtorek, 9 sierpnia 2022 | dodano: 10.08.2022

Dopiero o g. 18.15 udało się zamknąć biuro i wyjechać do Mikulczyc z dokumentami. W zasadzie to przede wszystkim zależało mi, by dotrzeć do celu na umówioną godzinę – i to się udało, choć jak zwykle zaliczyłem po drodze kilka zakamarków i wcale nie jechałem najkrótszą trasą, odwiedzając choćby Rudzką Kuźnicę o specyficznej, jakże klimatycznej architekturze. Polecam odkryte właśnie przeze mnie połączenie Mikulczyc z Biskupicami ulicami Tarnogórską i Tadeusza Kościuszki - prawie w ogóle pozbawione ruchu samochodowego, a do tego prowadzące przez pola - jakby nie w jednym z dużych górnośląskich miast. Zdecydowanie to lepsze na rower niż jazda ruchliwą ulicą Tarnopolską. Z powrotem też bez zbytniego ociągania, by zdążyć przejechać zaplanowany nieoświetlony odcinek Zabrzańskiego Szlaku Rowerowego przed zapadającymi już coraz wcześniej ciemnościami –i to się udało. Od Zaborza inaczej niż zwykle – zamiast najkrótszą trasą wzdłuż Wolności i Zabrzańskiej – jeszcze mały rekonesans po zakamarkach Rudy i Goduli a stamtąd przez Lipiny, Skałkę do domu via biuro. Cel użytkowy wyjazdu osiągnięty, a przy okazji jedna z niewielu przejażdżek, których ostatnio tak bardzo mi brakuje.

ratusz w Lipinach, który pokazałem kilka dni temu najlepiej prezentuje się w w wieczornym słońcu © TomekChorzow

jeden z wielu prawie identycznych bliźniaczych domów tworzących specyficzny klimat architektoniczny Rudzkiej Kuźnicy © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem Świętej Teresy w Mikulczycach
kościół pod wezwaniem Świętej Teresy w Mikulczycach © TomekChorzow

przydrożny krzyż przy ulicy Tadeusza Kościuszki w Mikulczycach
przydrożny krzyż przy ulicy Tadeusza Kościuszki w Mikulczycach © TomekChorzow

nad aleją Jana Nowaka Jeziorańskiego (DK 86) i linią kolejową nr 132 Bytom-Gliwice. Zdjęcie zrobione z wiaduktu w ciągu ulic Tarnogórskiej - Tadeusza Kościuszki © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem świętego Jana Chrzciciela w Biskupicach
kościół pod wezwaniem świętego Jana Chrzciciela w Biskupicach © TomekChorzow

na rondzie błogosławionego ks. Jana Machy w Rudzie (dzielnicy Rudy Śląskiej)
na rondzie błogosławionego ks. Jana Machy w Rudzie (dzielnicy Rudy Śląskiej) © TomekChorzow