wieczorny powrót z Koszęcina

d a n e w y j a z d u 62.54 km 15.00 km teren 04:05 h Pr.śr.:15.32 km/h Pr.max:32.80 km/h Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:441 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Czwartek, 1 września 2022 | dodano: 04.09.2022

Wieczorny wyjazd z Koszęcina do domu. Aby nie jechać najkrótszą drogą jeszcze co nieco przybrałem: Rokosi Most, Droga Kościółkowa, Droga im. Jarosława Brzezińskiego, a z Drutarni piaszczystą leśną drogą do Jędryska. Zależało mi by nią przejechać w 82 rocznicę śmieci Dziadka. Zapewne przemierzał on ją wielokrotnie, nie tylko z dziatwą szkolną, jak to opisywał w kronice szkoły w Drutarni, kiedy tamże uczył w roku szkolnym 1928/29 ale zapewne także ze swoją świeżo poślubioną małżonką, a moją Babcią, która pod koniec tego czasu niosła tamtędy pod sercem mojego Tatę.
To takie reminiscencje rodzinne…
Potem dalej przez las, nawiedzając jeszcze grób nadleśniczego Luiza Gerlacha.
W Żyglinie obawiałem się, że nie przekroczę w zwyczajowym miejscu odbudowywanej linii kolejowej nr 182 Zawiercie-Tarnowskie Góry a jednak...w ciągu drogi powstanie przejazd kolejowy zapewne kategorii C lub D.
Dalsza trasa już w coraz bardziej zapadających ciemnościach – przez park w Świerklańcu, groblę wzdłuż Zbiornika Kozłowa Góra, Las Dioblina, Józefkę, Szarlej, Szynol, Rozbark, Żabie Doły, Dolinę Górnika, Chorzów Stary, Górę Redena, plac przed Stadionem Śląskim i skrawek Tysiąclecia, żeby już być bardzo szczegółowym. Bardzo udany wyjazd, choć trasa znana, ale zawsze jest wiele nowych wrażeń i przeżyć.

cichy wieczór nad Uroczyskiem Siewniok w Koszęcinie
cichy wieczór nad Uroczyskiem Siewniok w Koszęcinie © TomekChorzow

a tu mój cień już na drodze im. Jarosława Brzezińskiego
a tu mój cień już na drodze im. Jarosława Brzezińskiego © TomekChorzow

długi cień na Drodze Kościółkowej przy skrzyżowaniu z drogą im. Jarosława Brzezińskiego © TomekChorzow

Lasek Papieski w Drutarni
Lasek Papieski w Drutarni © TomekChorzow

kapliczka w lasku papieskim w Drutarni
kapliczka w lasku papieskim w Drutarni © TomekChorzow

Mała Panew w Drutarni
Mała Panew w Drutarni © TomekChorzow

grób nadleśniczego Luiza Gerlacha na Jurnej Górze pomiędzy Jędryskiem a Żyglinem © TomekChorzow

zachód słońca w lesie koło Jurnej Góry
zachód słońca w lesie koło Jurnej Góry © TomekChorzow

elektrownia wiatrowa z pionową osią śmigła na terenie Huty Miasteczko Śląskie
elektrownia wiatrowa z pionową osią śmigła na terenie Huty Miasteczko Śląskie © TomekChorzow

W miejscu przecięcia się odbudowywanej linii nr 182 Zawiercie-Tarnowskie Góry z przedłużeniem ulicy Stacyjnej w Żyglinie położono już drabinę torową © TomekChorzow

a patrząc w stronę Zawiercia można zauważyć semafory
a patrząc w stronę Zawiercia można zauważyć semafory © TomekChorzow