Ze Świerklańca do domu przez tarnogórski Rynek (i nie tylko)

d a n e w y j a z d u 57.02 km 7.00 km teren 04:01 h Pr.śr.:14.20 km/h Pr.max:49.30 km/h Temperatura:19.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:639 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Poniedziałek, 12 września 2022 | dodano: 13.09.2022

Do Świerklańca dojechałem autkiem, aby tam je zostawić kuzynowi na kilka dni w warsztacie. Potem trzeba było dojechać w 2 miejsca w celach zawodowych. Wyruszyłem drogą wydawało mi się najlepszą, ale mocno się zawiodłem. Ostatnia ulewa, która nawiedziła te tereny we czwartek 8 września zrobiła swoje: mocno nachylona droga prowadząca w stronę Nakła Śląskiego okazała się mocno zniszczona i prawie nieprzejezdna. Kiedy już dojechałem do Nakła odezwał się telefon od kuzyna w saszetce: klucz z autka niechcący zabrałem ze sobą. Trzeba było się wrócić – i stąd właśnie taki ślad. Potem już pojechałem przez centrum Nakła przez Lasowice na tarnogórski Rynek – zależało mi by znowu odwiedzić to piękne miejsce. Dalsza trasa uwarunkowana obowiązkami: ulica Zagórska 167 i Gliwicka 230. Po drodze udało się jeszcze nawiedzić kościół pod wezwaniem Matki Boskiej Piekarskiej - Matki Sprawiedliwości i Miłości Społecznej w Opatowicach – akurat w dzień obchodzony w mojej diecezji jako uroczystość Matki Boskiej Piekarskiej. Droga z Rept przez Segiet, Las Stolarzowicki, centrum Bytomia i Żabie Doły.

droga zniszczona po ostatniej ulewie (przy okazji barierka należąca do znajomej firmy) © TomekChorzow

brama wjazdowa do pałacu w Nakle Śląskim
brama wjazdowa do pałacu w Nakle Śląskim © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem świętej Katarzyny Aleksandryjskiej w Lasowicach
kościół pod wezwaniem świętej Katarzyny Aleksandryjskiej w Lasowicach © TomekChorzow

w Tarnowskich Górach po Gwarkach zostały jeszcze karuzele - właśnie w trakcie demontażu © TomekChorzow

na Tarnogórskim Rynku w słoneczne przedpołudnie
na Tarnogórskim Rynku w słoneczne przedpołudnie © TomekChorzow

Ewangelicko-Augsburski kościół Zbawiciela na Rynku w Tarnowskich Górach
Ewangelicko-Augsburski kościół Zbawiciela na Rynku w Tarnowskich Górach © TomekChorzow

Kościół pod wezwaniem Matki Boskiej Piekarskiej-Matki Sprawiedliwości i Miłości Społecznej w Opatowicach © TomekChorzowwnętrze kościoła pod wezwaniem Matki Boskiej Piekarskiej-Matki Sprawiedliwości i Miłości Społecznej w Opatowicach
wnętrze kościoła pod wezwaniem Matki Boskiej Piekarskiej-Matki Sprawiedliwości i Miłości Społecznej w Opatowicach © TomekChorzow

stary kościół pod wezwaniem świętego Marcina w Starych Tarnowicach
stary kościół pod wezwaniem świętego Marcina w Starych Tarnowicach © TomekChorzow

kolejne zdjęcie w tym samym miejscu - Stare Tarnowice, ulica Miedziana
kolejne zdjęcie w tym samym miejscu - Stare Tarnowice, ulica Miedziana © TomekChorzow

w lesie stolarzowickim
w lesie stolarzowickim © TomekChorzow

neoromańska absyda kościoła pod wezwaniem świętego Jacka na Rozbarku w Bytomiu
neoromańska absyda kościoła pod wezwaniem świętego Jacka na Rozbarku w Bytomiu © TomekChorzow