Nie tylko do Bytomia

d a n e w y j a z d u 37.01 km 3.00 km teren 02:32 h Pr.śr.:14.61 km/h Pr.max:45.20 km/h Temperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Jantar 2
Niedziela, 25 czerwca 2023 | dodano: 26.06.2023

Miał być możliwie najkrótszy wypad do Bytomia na godzinę 10 z ewentualnym powrotem przez Żabie Doły, ale się zakręciłem i potem trudno się było wykręcić. Skoro byłem na ulicy Krakowskiej, to potem jeszcze blisko Rynek, potem jeszcze blisko Park Kachla, potem jeszcze blisko budowa nowego stadionu Polonii, potem jeszcze blisko remontowany właśnie kościół pod wezwaniem Dobrego Pasterza w Karbiu, potem jeszcze blisko koksownia i zaułki dzielnicy Bobrek, potem jeszcze blisko Park Fazaniec, Kościół w Orzegowie i pobliska koksownia, no i już powrót przez Godulę, Lipiny. Wskutek odkrycia przebudowanej ulicy Przemysłowej ze ścieżką rowerową ominąłem Skałkę i skierowałem się w stronę Stawu Zacisze i przez centrum Świętochłowic, wróciłem do domu dobrze znaną trasą.

W kościele pod wezwaniem Ducha Świętego w Bytomiu po Mszy Świętej w czwartą niedzielę po Zesłaniu  Ducha Świętego
W kościele pod wezwaniem Ducha Świętego w Bytomiu po Mszy Świętej w czwartą niedzielę po Zesłaniu Ducha Świętego © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem Ducha Świętego w Bytomiu
kościół pod wezwaniem Ducha Świętego w Bytomiu © TomekChorzow

Bytomskie kościoły i wiadukt tramwajowy z kładki nad ulicą Wrocławską
Bytomskie kościoły i wiadukt tramwajowy z kładki nad ulicą Wrocławską © TomekChorzow

w tym miejscu stał drewniany kościół pod wezwaniem świętego Wawrzyńca, który został tu przeniesiony z Mikulczyc i spłonął wskutek podpalenia w listopadzie 1982 roku w czasie stanu wojennego © TomekChorzow
altana na Wzgórzu Miłości w Parku im. Franciszka Kachla w Bytomiu
altana na Wzgórzu Miłości w Parku im. Franciszka Kachla w Bytomiu © TomekChorzow

stary stadion Polonii Bytom
stary stadion Polonii Bytom © TomekChorzow

budowa nowego stadionu Polonii Bytom
budowa nowego stadionu Polonii Bytom © TomekChorzow

w głębi widać wieżę i kopułę kościoła pod wezwaniem podwyższenia Krzyża Świętego w Bytomiu © TomekChorzow

nieczynne szyby Kopalni Węgla Kamiennego Centrum w Bytomiu
nieczynne szyby Kopalni Węgla Kamiennego Centrum w Bytomiu © TomekChorzow

w tym miejscu miał być przejazd dla rowerów, ale postawili barierkę
w tym miejscu miał być przejazd dla rowerów, ale postawili barierkę © TomekChorzow

prace remontowe przy kościele pod wezwaniem Dobrego Pasterza w Bytomiu Karbiu - prowadzone w ramach likwidacji szkód górnicznych © TomekChorzow

prace remontowe przy kościele pod wezwaniem Dobrego Pasterza w Bytomiu Karbiu - prowadzone w ramach likwidacji szkód górniczych © TomekChorzow

Koksownia Bytom w Bobrku
Koksownia Bytom w Bobrku © TomekChorzow

pochodnia gazu na terenie Koksowni Bytom w Bobrku
pochodnia gazu na terenie Koksowni Bytom w Bobrku © TomekChorzow

ani okien ani dachu - słowem Bobrek
ani okien ani dachu - słowem Bobrek © TomekChorzow

Bobrek - coś się dzieje w tej zruinowanej dzielnicy, skoro odnawiają chodniki
Bobrek - coś się dzieje w tej zruinowanej dzielnicy, skoro odnawiają chodniki © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem Świętej Rodziny w Bobrku - kontrola czasu
kościół pod wezwaniem Świętej Rodziny w Bobrku - kontrola czasu © TomekChorzow

ukwiecona ulica Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Bobrku
ukwiecona ulica Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Bobrku © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem świętego Michała Archanioła w Orzegowie - kontrola czasu
kościół pod wezwaniem świętego Michała Archanioła w Orzegowie - kontrola czasu © TomekChorzow

Ryneczek Orzegowski- kontrola czasu
Ryneczek Orzegowski- kontrola czasu © TomekChorzow

Zrewitalizowana koksownia Orzegów
Zrewitalizowana koksownia Orzegów © TomekChorzow

w parku Młodzieży w Goduli
w parku Młodzieży w Goduli © TomekChorzow

ulica Przemysłowa ze ścieżką rowerową (nidokończoną), łącząca Uroczysko Matylda z Lipinami © TomekChorzow

w Świętochłowicach jeszcze takie zabytki kowidozy
w Świętochłowicach jeszcze takie zabytki kowidozy © TomekChorzow

przy kościele pod wezwaniem świętych Piotra i Pawła w Świętochłowicach
przy kościele pod wezwaniem świętych Piotra i Pawła w Świętochłowicach "budy"odpustowe © TomekChorzow

Kategoria jazda miejska, samotna wycieczka, użytkowo

teich
| 09:27 poniedziałek, 26 czerwca 2023 | linkuj Nigdy nie miałem żadnej rodziny ani znajomych na Śląsku i bardzo długo miałem wyobrażenie, że jest to ziemia całkowicie przekształcona, zurbanizowana, zindustrializowana i zniszczona. Jakie było moje zaskoczenie gdy służbowo zacząłem jeździć na Śląsku , który okazał się być zieloną, słoneczną i dużej urody krajoznawczej krainą. I w takim zaskoczeniu trwałem ,aż do momentu , kiedy musiałem zanocować w hotelu Boutique na bytomskim Karbie. Ponieważ to były jeszcze czasy "pandemii" nie było w hotelu jedzenia. Trzeba było wyjść do jakiegoś sklepu i poszedłem. Tak jak opisujesz - obok kopalni, obok ziejącej dymem, smrodem i ogniem koksowni obok kolejki tirów do Petralany i przez familoki, gdzie z okien odprowadzano mnie wzrokiem delikatnie mówiąc mało sympatycznym. Wtedy poznałem prawdziwy obraz Śląska przemysłowego. Śląsk jest piękny, z lasami , polami ale i przemysłem. Że o ślunskiej gadce oraz roladzie z gumiklyjzami nie wspomnę. Pozdrawiam

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa azyci