Z Krakowa do Rzeszowa – część pierwsza

d a n e w y j a z d u 114.33 km 2.00 km teren 06:03 h Pr.śr.:18.90 km/h Pr.max:35.50 km/h Temperatura:26.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:399 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Wtorek, 12 września 2023 | dodano: 24.09.2023

Po siedmiu latach przerwy postanowiłem znowu wyruszyć na trasę Górskiej Pielgrzymki Rowerowej z Rzeszowa do Dębowca.
Zależało mi jednak, by nieco do trasy jeszcze dołożyć. Kiedyś udało mi się dojechać z Tarnowa do Rzeszowa, ale pozostawała luka między Krakowem a Tarnowem. Chciałem też przejechać Wiślaną Trasą Rowerową na wschód od Krakowa. Początkowy pomysł, by jechać już z domu upadł – byłoby to za dużo nawet na 2 dni, zważywszy, że zmrok zapada już wcześnie. Biorąc także pod uwagę, że pakowałem się dopiero bardzo późnym wieczorem, zadecydowałem o wyjeździe do Krakowa pociągiem o godzinie 9 z Katowic. Miałem nocleg zarezerwowany w agroturystyce w Kopaczach Wielkich.
Po wyjściu z dworca przejechałem koło Bramy Floriańskiej, przez Rynek i udałem się … na zachód. Chciałem się przejechać wpierw północnym brzegiem Wisły ścieżką po wale. Zgodnie z planem udało mi się dojechać do znajdującego się w rejonie węzła Tynieckiego mostu na Wiśle biegnącego wzdłuż autostrady i dopiero stamtąd pojechałem trasą południową w stronę centrum, odwiedzając po drodze – (a jakże by inaczej) – Łosiówkę. Kładką Ojca Bernatka wróciłem na północną stronę Wisły, na której już pozostałem aż do Mostu Wandy. Dalej Wiślaną Trasą Rowerową, generalnie na wschód, choć zakola sprawiają, że się sporo nadkłada. Trasa w miarę bezpieczna (przy niedużym ruchu rowerowym, jaki panował we wtorkowe popołudnie), jednak nieco monotonna. Kilometry ciągną się bardzo, gdy po horyzont widać tylko wał wiślany…
Im dalej od Krakowa, tym częściej po drugiej stronie Wisły pojawiają się ciekawe elementy krajobrazu - jak np. Klasztor Pijarów w Hebdowie czy wzgórza zwiastujące bliskość Gór Świętokrzyskich.
W każdym razie i tu można doświadczyć jak piękna jest Polska!
Przed Uściem Solnym trasa zjeżdża do miejscowości, co urozmaica jazdę. Uście Solne stanowiło ostatnią dostępną miejscowość, gdzie mogłem zaopatrzyć się w prowiant na kolację i następny dzień. Nocne schronienie znalazłem w gościnnych progach Myśliwskiej Szczechy.
Po drodze mała awaria: zerwałem spinkę łańcucha, zbyt gwałtownie chcąc przyspieszyć. Na szczęście zapasową spinkę miałem ze sobą, niemniej nikt z jadących po wale wśród pustkowia rowerzystów się nie zatrzymał, by zaoferować pomoc.....

w pociągu Intercity IC 6300 WYSPIAŃSKI z rowerem
w pociągu Intercity IC 6300 WYSPIAŃSKI z rowerem © TomekChorzow

brama Floriańska w Krakowie
brama Floriańska w Krakowie © TomekChorzow

Kościół Ojców Pijarów pod wezwaniem Przemienienia Pańskiego w Krakowie
Kościół Ojców Pijarów pod wezwaniem Przemienienia Pańskiego w Krakowie © TomekChorzow

Kościół pod wezwaniem świętego Jana Chrzciciela i świętego Jana Ewangelisty w Krakowie © TomekChorzow

na krakowskim Rynku
na krakowskim Rynku © TomekChorzow

Błonia w Krakowie
Błonia w Krakowie © TomekChorzow

zamek w Przegorzałach - jedna z niewielu pozostałości architektonicznych po III Rzeszy w Krakowie © TomekChorzow

Klasztor Kamedułów na Srebrnej Górze w Krakowie
Klasztor Kamedułów na Srebrnej Górze w Krakowie © TomekChorzow

przy kościele Salezjanów na Łosiówce
przy kościele Salezjanów na Łosiówce © TomekChorzow

kościół Salezjanów na Łosiówce
kościół Salezjanów na Łosiówce © TomekChorzow

Kraków - Wawel
Kraków - Wawel © TomekChorzow

z Wawelem w tle
z Wawelem w tle © TomekChorzow

kościół i klasztor Ojców Paulinów na Skałce w Krakowie
kościół i klasztor Ojców Paulinów na Skałce w Krakowie © TomekChorzow

Kładka Ojca Bernatka w Krakowie
Kładka Ojca Bernatka w Krakowie © TomekChorzow

pogańskie miejsce kultu w Brzegach koło Krakowa
pogańskie miejsce kultu w Brzegach koło Krakowa © TomekChorzow

Grabie - kościół pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny
Grabie - kościół pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny © TomekChorzow

Grabie - Boża Męka na ścianie kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny © TomekChorzow

do Szczucina 109 km - drogowskaz we wsi Grabie
do Szczucina 109 km - drogowskaz we wsi Grabie © TomekChorzow

most kolejowy nad Wisłą na północnej obwodnicy Krakowa
most kolejowy nad Wisłą na północnej obwodnicy Krakowa © TomekChorzow

na Wiślanej Trasie Rowerowej w wrześniowy upalny dzień
na Wiślanej Trasie Rowerowej w wrześniowy upalny dzień © TomekChorzow

po horyzont wał wiślany
po horyzont wał wiślany © TomekChorzow

kieruję się na Szczucin
kieruję się na Szczucin © TomekChorzow

klasztor Pijarów w Hebdowie po drugiej stronie Wisły
klasztor Pijarów w Hebdowie po drugiej stronie Wisły © TomekChorzow

po drugiej stronie Wisły zaczyna się pojawiać pofałdowany krajobraz
po drugiej stronie Wisły zaczyna się pojawiać pofałdowany krajobraz © TomekChorzow

Fasada kościoła pod wezwaniem świętych apostołów Piotra i Pawła w Uściu Solnym
Fasada kościoła pod wezwaniem świętych apostołów Piotra i Pawła w Uściu Solnym © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem świętych apostołów Piotra i Pawła w Uściu Solnym
kościół pod wezwaniem świętych apostołów Piotra i Pawła w Uściu Solnym © TomekChorzow

Rynek w Uściu Solnym
Rynek w Uściu Solnym © TomekChorzow

kościół pod wezwaniem świętych apostołów Piotra i Pawła w Uściu Solnym widziany z Wilśanej Trasy Rowerowej biegnącej po wale © TomekChorzow