Górska Pielgrzymka Rowerowa z Rzeszowa do Dębowca - dzień I

d a n e w y j a z d u 87.18 km 0.00 km teren 05:23 h Pr.śr.:16.19 km/h Pr.max:43.50 km/h Temperatura:18.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy:1105 m Kalorie: kcal Rower:Accent Nordkapp
Czwartek, 14 września 2023 | dodano: 28.09.2023

Po siedmiu latach wracam na tą pielgrzymią trasę. 7 lat temu jechałem z Jasiem. Około 50 uczestników: kilkanaście w grupie terenowej, reszta w szosowej. Przemierzamy piękne Podkarpacie. Każda grupa jedzie nieco inną trasą poza pierwszym dniem. Mimo iż jadę już po raz 4, to w kilku miejscach wcześniej nie byłem i kilka dróg przejechałem po raz pierwszy – zresztą samemu mi zależało na tym, by poznać coś nowego. Nie byłem tym razem w znanych mi: Dukli, Komańczy, Iwoniczu, Rymanowie, Jabłonicy Ruskiej, nie przemierzyłem malowniczej drogi Komańcza – Jaśliska przez Czystogarb i Moszczaniec, ale byłem w … patrz opisy kolejnych dni.Punkty noclegowe są w tych samych miejscach. Jak zawsze gościnna atmosfera. Okazja do spotkania wielu znajomych, z którymi tyle już tras pielgrzymkowych przemierzałem, ale i ciekawe spotkania z nowymi osobami. Razem jedziemy na odpust do Matki Bożej z La Salette w jej sanktuarium w Dębowcu.
Przed wyjazdem Msza Święta w kościele pod wezwaniem Matki Bożej Saletyńskiej.
Chyba po raz pierwszy opuszczamy Rzeszów w ulewnym deszczu. Załamanie pogody po wielu wręcz upalnych dniach dotarło na Podkarpacie nad ranem. Pierwszego dnia mocno leje na początku a potem pada w zasadzie cały czas. W takiej sytuacji nie zwraca się już uwagi na przemoczenie, bo i tak wszystko jest mokre. Jedynymi przedmiotami, które udało mi się uchronić przez wodą był telefon i aparat fotograficzny, dlatego też zdjęć niewiele. Nawet przez pomyłkę wieczorem skasowałem ślad z GPS. Niewiele też postojów, nawet nie zatrzymaliśmy się jak poprzednio przy kapliczce i źródełku w Przylasku. Na zjazdach trzeba uważać – ślisko.
Za Dynowem jedziemy przez Warę na Izdebki. Radość wjazdu malowniczymi serpentynami psuje deszcz – nie można się dłużej delektować krajobrazem. Nawet nie zatrzymujemy się w Starej Wsi. Odłączyłem się tam od grupy chcąc samemu wstąpić do kościoła, lecz niestety zastałem zamknięte drzwi. Udało mi się jedynie odwiedzić ogród biblijny za klasztorem. Potem znowu łączymy się w małą grupkę i tak prawie o zmroku docieramy do celu pierwszego dnia. Mimo kompletnego przemoczenia nie odczuwa się zimna. Temperatura powietrza i deszczu jest dość wysoka.
W Orzechówce w domu ojców Jezuitów czeka na nas dach nad głową, pachnący bigos, a wieczorem - Pan Jezus w Przenajświętszym Sakramencie podczas adoracji.

w kościele pod wezwaniem Matki Bożej Saletyńskiej w Rzeszowie na rozpoczęcie pielgrzymki pieszej i rowerowej do Dębowca © TomekChorzow

pielgrzymka rozpoczyna się w ulewnym deszczu
pielgrzymka rozpoczyna się w ulewnym deszczu © TomekChorzow

krótki postój przy kościele pod wezwaniem Matki Boskiej Śnieżnej w Rzeszowie-Budziwoju © TomekChorzow

droga do kapliczki w Przylasku - tym razem tam się nie zatrzymaliśmy
droga do kapliczki w Przylasku - tym razem tam się nie zatrzymaliśmy © TomekChorzow

Straszydle
Straszydle © TomekChorzow

na Rynku w Dynowie
na Rynku w Dynowie © TomekChorzow

w Izdebkach - w głębi widać dwór, będący obecnie siedzibą Środowiskowego Domu Samopomocy © TomekChorzow

serpentyny w Izdebkach
serpentyny w Izdebkach © TomekChorzow

Bazylika Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Starej Wsi
Bazylika Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Starej Wsi © TomekChorzow

ogród biblijny w Starej Wsi
ogród biblijny w Starej Wsi © TomekChorzow

wnętrze kaplicy pod wezwaniem Trzech Króli w Willi Ojców Jezuitów w Orzechówce
wnętrze kaplicy pod wezwaniem Trzech Króli w Willi Ojców Jezuitów w Orzechówce © TomekChorzow