W Katedrze pod wezwaniem Chrystusa Króla w Katowicach ...

d a n e w y j a z d u 26.78 km 3.00 km teren 01:38 h Pr.śr.:16.40 km/h Pr.max:32.30 km/h Temperatura:20.0 HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:
Sobota, 18 maja 2013 | dodano: 18.05.2013

....wspaniałe wydarzenie - ks. Arcybiskup udzielił święceń kapłańskich 10 diakonom (w tym jednemu z mojej parafii). Ważny dzień dla naszej Metropolii Górnośląskiej. Głęboka i pełna przesłania homilia.
Tutaj jej fragment: „Nam współczesny cezar, nie ma już twarzy dyktatora, raczej ukrywa się w strukturze jawnie promującej zło w imię absolutnej wolności, rozmywającej granicę między nim a dobrem; ma oblicze systemu, który demoluje system wartości świata opartych na Ewangelii. Ten właśnie cezar będzie od was żądał, abyście jako słudzy Ewangelii i Kościoła milczeli w sprawach życia i moralności. A waszą apostolską aktywność będzie nazywał mieszaniem się do polityki, zaś próby nazywania rzeczy po imieniu mową nienawiści. Pamiętajcie, żaden cezar nie jest i nie może być naszym panem!”

Pierwsza część trasy przez Uroczysko Buczyna do Kokocińca a dalej – mijając Kopalnię Wujek – miejsce męczeństwa 9 górników ofiar stanu wojennego i przez park Kościuszki obok wieży spadochronowej uświęconej krwią śląskich harcerzy broniących Śląska przed hitlerowcami na początku września 1939 roku.

Majowa zieleń w lesie (zdjęcie podczas jazdy - poruszone, ale chodziło mi o barwy) © TomekChorzow

Tutaj 16 grudnia 1981 roku zostało zamordowanych 9 górników © TomekChorzow

Kopalnia Wujek - miejsce męczeństwa ofiar stanu wojennego © TomekChorzow

Wieża spadochronowa w Parku Kościuszki w Katowicach © TomekChorzow

Narożnik Katedry od strony kaplicy Najświętszego Sakramentu © TomekChorzow

Wnętrze Katedry jest imponujące ale nie przytłacza lecz tworzy wspaniałą przestrzeń sakralną © TomekChorzow

Procesja wychodzi z Katedry po zakończonych uroczystościach © TomekChorzow

Fasada Katedry Chrystusa Króla w Katowicach © TomekChorzow