Październik, 2024
Dystans całkowity: | 242.56 km (w terenie 14.30 km; 5.90%) |
Czas w ruchu: | 18:05 |
Średnia prędkość: | 13.41 km/h |
Maksymalna prędkość: | 45.40 km/h |
Liczba aktywności: | 13 |
Średnio na aktywność: | 18.66 km i 1h 23m |
Więcej statystyk |
do Kokocińca...
d a n e w y j a z d u
32.63 km
4.00 km teren
02:13 h
Pr.śr.:14.72 km/h
Pr.max:31.60 km/h
Temperatura:12.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Accent Nordkapp
przez Uroczysko Buczyna.
Zawieźć dokumenty
w Kokocińcu © TomekChorzow
zrośnięte sosny - chorzowska osobliwość przyrodnicza © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
po Chorzowie
d a n e w y j a z d u
11.64 km
0.00 km teren
01:04 h
Pr.śr.:10.91 km/h
Pr.max:21.20 km/h
Temperatura:16.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Świętochłowic na Skałkę
d a n e w y j a z d u
14.81 km
0.00 km teren
01:05 h
Pr.śr.:13.67 km/h
Pr.max:26.50 km/h
Temperatura:15.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
Kategoria jazda miejska, użytkowo
po Chorzowie
d a n e w y j a z d u
10.78 km
0.00 km teren
00:45 h
Pr.śr.:14.37 km/h
Pr.max:28.50 km/h
Temperatura:14.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
osiedle Tysiąclecia w Katowicach w jesienny wieczór © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Hajduk z rana
d a n e w y j a z d u
19.33 km
0.10 km teren
01:22 h
Pr.śr.:14.14 km/h
Pr.max:30.60 km/h
Temperatura:17.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Accent Nordkapp
poranny wyjazd jeszcze po ciemku z dokumentami, apotem jeszcze po Chorzowie.
Wracając - chwila obserwacji pociągów z wcześniej znanej miejscówki w Hajdukach
Griffin na czele IC 3806 MALCZEWSKI relacji Kraków Główny - Kołobrzeg pomyka w stronę Chorzowa Batorego © TomekChorzow
Flirt jako KS 40610 zmierza w stronę Katowic Załęża © TomekChorzow
Szyb Prezydent w Chorzowie © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
po Chorzowie
d a n e w y j a z d u
10.15 km
0.00 km teren
00:46 h
Pr.śr.:13.24 km/h
Pr.max:24.90 km/h
Temperatura:15.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Accent Nordkapp
okolice stacji Chorzów Miasto w jesienny wieczór © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Nikiszowca
d a n e w y j a z d u
34.63 km
3.00 km teren
02:18 h
Pr.śr.:15.06 km/h
Pr.max:45.40 km/h
Temperatura:12.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Accent Nordkapp
poranny wypad do Nikiszowca - tym razem z pieniędzmi
Nikiszowiec - Galeria Szyb Wilson © TomekChorzow
Staw Upadowy w Katowicach © TomekChorzow
ruszyła przebudowa katowickiego węzła kolejowego © TomekChorzow
ulica Graniczna w Katowicach zamknięta z powodu budowy nowego wiaduktu kolejowego © TomekChorzow
w Katowicach przy ulicy ks. Konstantego Damrota i Wojewódzkiej powstaje Akademicka Strefa Sztuki Scenicznej Akademii Muzycznej © TomekChorzow
gmach główny Akademii Muzycznej w Katowicach © TomekChorzow
kościół mariacki pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny w Katowicach © TomekChorzow
automatyczny parking przy ulicy Tylnej Mariackiej w Katowicach - drogi bubel © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Bytomia w jędrny poranek zobaczyć halę peronową
d a n e w y j a z d u
25.26 km
4.00 km teren
01:53 h
Pr.śr.:13.41 km/h
Pr.max:40.80 km/h
Temperatura:6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
"Jędrny" - tu oznacza rześki, chłodny - tak mawiał mój śp. Teść.
Poranny wypad z dokumentami do Bytomia: tam przez Żabie Doły, a
powrót - przez Łagiewniki.
Przy okazji dane mi było odwiedzić
odremontowaną halę peronową bytomskiego dworca. Robi wrażenie! Na
razie - od 16 października 2024r. jest użytkowany tylko jeden
peron, a właściwie jeden tor, z którego odjeżdżają już pociągi
Kolei Śląskich do Gliwic. Perony nr 1 i 2 jeszcze w trakcie
końcowych prac. Mają zostać uruchomione w połowie grudnia –
wraz z przywróceniem ruchu pasażerskiego na całym odcinku linii nr
131 Chorzów Batory-Chorzów Miasto-Bytom-Tarnowskie Góry. W każdym
razie sama hala jest nie do poznania (choć pewnie będzie można
stąd do Poznania dojechać niebawem): cała konstrukcja pięknie
odnowiona, deskowanie dachu, świetliki dachowe i przeszklenie ścian
czołowych. W niczym nie przypomina tego koszmarnie zaniedbanego,
ponurego straszydła sprzed kilku lat, jakim je pamiętam jeżdżąc
pociągiem do Koszęcina, kiedy to wnętrze było osmolone dymem
parowozów, a świetliki zastąpiono blachą. W każdym razie ta
hala, powstała w 1929 roku ma swoją historię: w okresie od 15 maja
1936r. do 21 sierpnia 1939r. odjeżdżał z niej bezpośredni pociąg
do Berlina, który pokonywał trasę 510 km w 4 godziny i 25 minut
czyli z prędkością handlową 122 km/h. Pod koniec wojny w
konstrukcję hali uderzyła bomba, czego ślad widać do dziś – na
jednym z poniższych zdjęć. Po wojnie dźwigar w tym miejscu
wzmocniono i dzięki obecnemu oświetleniu hali można je dostrzec. W
znalezieniu go pomógł mi jednak inny z przechodniów, który w
podobnym do mojego celu przybył na bytomski dworzec.
elektrociepłownia Chorzów czyli chorzowska fabryka chmur - obecnie funkcjonuje jako CEZ Polska © TomekChorzow
elektrociepłownia Chorzów czyli chorzowska fabryka chmur - obecnie funkcjonuje jako CEZ Polska © TomekChorzow
okresowo występujące mgły © TomekChorzow
pierwszy szron w tym roku © TomekChorzow
elewacja budynku sądu w Bytomiu © TomekChorzow
detal architektoniczny w zwieńczeniu fasady bytomskiego sądu © TomekChorzow
odremontowany kilka lat temu hol bytomskiego dworca - pustawy, ale jest "kontrola czasu" © TomekChorzow
odremontowana hala dworca w Bytomiu © TomekChorzow
nie tylko ja przyjechałem sfotografować halę dworca w pierwszym dniu jej "nowego życia" © TomekChorzow
świetliki dachowe i deskowane poszycie robią wrażenie - hala dworca w Bytomiu © TomekChorzow
szara konstrukcja hali dworcowej bytomskiego dworca komponuje się z kolorystyką bramek trakcyjnych © TomekChorzow
peron 1 i 2 dworca w Bytomiu jeszcze w trakcie końcowych prac © TomekChorzow
oszklona elewacja ściany czołowej z nazwą stacji Bytom © TomekChorzow
uszkodzenie konstrukcji hali bytomskiego dworca powstałe pod koniec II wojny światowej wskutek uderzenia bomby © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Hajduk
d a n e w y j a z d u
12.08 km
0.00 km teren
00:59 h
Pr.śr.:12.28 km/h
Pr.max:24.60 km/h
Temperatura:12.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
czyli do Chorzowa Batorego
też z dokumentami - jak poprzednio
na Biadaczu - na najkrótszej chorzowskiej ulicy - ulica Olzy ma tylko ok 30 metrów © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Chorzowa Starego
d a n e w y j a z d u
13.41 km
0.20 km teren
01:07 h
Pr.śr.:12.01 km/h
Pr.max:30.10 km/h
Temperatura:14.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
wieczorem z dokumentami
wieża wyciągowa dawnego szybu "Prezydent" w Chorzowie © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo