jazda miejska
Dystans całkowity: | 31708.70 km (w terenie 654.61 km; 2.06%) |
Czas w ruchu: | 2276:09 |
Średnia prędkość: | 13.91 km/h |
Maksymalna prędkość: | 52.90 km/h |
Suma podjazdów: | 20898 m |
Maks. tętno maksymalne: | 173 (100 %) |
Maks. tętno średnie: | 139 (80 %) |
Suma kalorii: | 8472 kcal |
Liczba aktywności: | 1656 |
Średnio na aktywność: | 19.15 km i 1h 22m |
Więcej statystyk |
do Bytomia w jędrny poranek zobaczyć halę peronową
d a n e w y j a z d u
25.26 km
4.00 km teren
01:53 h
Pr.śr.:13.41 km/h
Pr.max:40.80 km/h
Temperatura:6.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
"Jędrny" - tu oznacza rześki, chłodny - tak mawiał mój śp. Teść.
Poranny wypad z dokumentami do Bytomia: tam przez Żabie Doły, a
powrót - przez Łagiewniki.
Przy okazji dane mi było odwiedzić
odremontowaną halę peronową bytomskiego dworca. Robi wrażenie! Na
razie - od 16 października 2024r. jest użytkowany tylko jeden
peron, a właściwie jeden tor, z którego odjeżdżają już pociągi
Kolei Śląskich do Gliwic. Perony nr 1 i 2 jeszcze w trakcie
końcowych prac. Mają zostać uruchomione w połowie grudnia –
wraz z przywróceniem ruchu pasażerskiego na całym odcinku linii nr
131 Chorzów Batory-Chorzów Miasto-Bytom-Tarnowskie Góry. W każdym
razie sama hala jest nie do poznania (choć pewnie będzie można
stąd do Poznania dojechać niebawem): cała konstrukcja pięknie
odnowiona, deskowanie dachu, świetliki dachowe i przeszklenie ścian
czołowych. W niczym nie przypomina tego koszmarnie zaniedbanego,
ponurego straszydła sprzed kilku lat, jakim je pamiętam jeżdżąc
pociągiem do Koszęcina, kiedy to wnętrze było osmolone dymem
parowozów, a świetliki zastąpiono blachą. W każdym razie ta
hala, powstała w 1929 roku ma swoją historię: w okresie od 15 maja
1936r. do 21 sierpnia 1939r. odjeżdżał z niej bezpośredni pociąg
do Berlina, który pokonywał trasę 510 km w 4 godziny i 25 minut
czyli z prędkością handlową 122 km/h. Pod koniec wojny w
konstrukcję hali uderzyła bomba, czego ślad widać do dziś – na
jednym z poniższych zdjęć. Po wojnie dźwigar w tym miejscu
wzmocniono i dzięki obecnemu oświetleniu hali można je dostrzec. W
znalezieniu go pomógł mi jednak inny z przechodniów, który w
podobnym do mojego celu przybył na bytomski dworzec.
elektrociepłownia Chorzów czyli chorzowska fabryka chmur - obecnie funkcjonuje jako CEZ Polska © TomekChorzow
elektrociepłownia Chorzów czyli chorzowska fabryka chmur - obecnie funkcjonuje jako CEZ Polska © TomekChorzow
okresowo występujące mgły © TomekChorzow
pierwszy szron w tym roku © TomekChorzow
elewacja budynku sądu w Bytomiu © TomekChorzow
detal architektoniczny w zwieńczeniu fasady bytomskiego sądu © TomekChorzow
odremontowany kilka lat temu hol bytomskiego dworca - pustawy, ale jest "kontrola czasu" © TomekChorzow
odremontowana hala dworca w Bytomiu © TomekChorzow
nie tylko ja przyjechałem sfotografować halę dworca w pierwszym dniu jej "nowego życia" © TomekChorzow
świetliki dachowe i deskowane poszycie robią wrażenie - hala dworca w Bytomiu © TomekChorzow
szara konstrukcja hali dworcowej bytomskiego dworca komponuje się z kolorystyką bramek trakcyjnych © TomekChorzow
peron 1 i 2 dworca w Bytomiu jeszcze w trakcie końcowych prac © TomekChorzow
oszklona elewacja ściany czołowej z nazwą stacji Bytom © TomekChorzow
uszkodzenie konstrukcji hali bytomskiego dworca powstałe pod koniec II wojny światowej wskutek uderzenia bomby © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Hajduk
d a n e w y j a z d u
12.08 km
0.00 km teren
00:59 h
Pr.śr.:12.28 km/h
Pr.max:24.60 km/h
Temperatura:12.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
czyli do Chorzowa Batorego
też z dokumentami - jak poprzednio
na Biadaczu - na najkrótszej chorzowskiej ulicy - ulica Olzy ma tylko ok 30 metrów © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Chorzowa Starego
d a n e w y j a z d u
13.41 km
0.20 km teren
01:07 h
Pr.śr.:12.01 km/h
Pr.max:30.10 km/h
Temperatura:14.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
wieczorem z dokumentami
wieża wyciągowa dawnego szybu "Prezydent" w Chorzowie © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Bytomia
d a n e w y j a z d u
29.28 km
3.00 km teren
02:12 h
Pr.śr.:13.31 km/h
Pr.max:39.10 km/h
Temperatura:11.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
W niedzielę na godzinę 10...czyli wiadomo
W drodze powrotnej przez Żabie Doły
Mimo niedzieli trwa rozwieszanie trakcji na linii kolejowej nr 131
zabytkowa kamienica na bytomskim Rynku w trakcie remontu © TomekChorzow
Przy ulicy Piekarskiej moje zainteresowanie, zresztą już nie po raz
pierwszy, wzbudziły detale architektoniczne pięknego, choć w
zasadzie nie wykorzystywanego budynku poczty. Pamiętam czasy, gdy
jeszcze tam podejmowałem gotówkę z książeczki PKO…..
detal architektoniczny na fasadzie zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
maszkaron na fasadzie zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
maszkaron na fasadzie zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
fragment fasady zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
fragment fasady zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
fragment fasady zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
maszkaron na fasadzie zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
maszkaron na fasadzie zabytkowego budynku dawnej poczty przy ulicy Piekarskiej w Bytomiu © TomekChorzow
mimo niedzieli pociąg sieciowy pracował przy modernizacji linii nr 131 w rejonie Żabich Dołów © TomekChorzow
pociąg sieciowy pracował przy modernizacji linii nr 131 w rejonie Żabich Dołów © TomekChorzow
linia kolejowa nr 131 w rejonie Żabich Dołów w trakcie modernizacji © TomekChorzow
na Żabich Dołach © TomekChorzow
na Żabich Dołach © TomekChorzow
Na koniec jeszcze na Stadion Śląski, gdzie dobiegał końca Silesia Marathon
zakończenie Silesia Marathonu na Stadionie Śląskim w Chorzowie © TomekChorzow
zakończenie Silesia Marathonu na Stadionie Śląskim w Chorzowie © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
po Chorzowie
d a n e w y j a z d u
13.01 km
0.00 km teren
01:06 h
Pr.śr.:11.83 km/h
Pr.max:24.50 km/h
Temperatura:17.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
na Stadionie Śląskim mecz Ruch Chorzów - Kotwica Kołobrzeg
Stadion Śląski w czasie meczu © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
po Chorzowie
d a n e w y j a z d u
15.55 km
0.00 km teren
01:15 h
Pr.śr.:12.44 km/h
Pr.max:26.50 km/h
Temperatura:14.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
Edyta w podwójnej trakcji jako IC 62100 BOLKO relacji Wrodław Glówny - Lublin Glówny minął na biegu stację Chorzów Batory © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
po Chorzowie
d a n e w y j a z d u
11.20 km
0.00 km teren
00:50 h
Pr.śr.:13.44 km/h
Pr.max:25.60 km/h
Temperatura:10.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Azotów
d a n e w y j a z d u
12.64 km
0.00 km teren
00:54 h
Pr.śr.:14.04 km/h
Pr.max:28.70 km/h
Temperatura:18.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
przez Chorzów Stary
kościół pod wezwaniem świętej Marii Magdaleny w Chorzowie Starym © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
do Kochłowic...
d a n e w y j a z d u
22.03 km
0.00 km teren
01:41 h
Pr.śr.:13.09 km/h
Pr.max:27.80 km/h
Temperatura:19.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
wieczorny wyjazd
ET 22- 1075 czyli byk oczekujący na zatrudnienie w rejonie stacji w Kochłowicach © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo
po Chorzowie
d a n e w y j a z d u
11.93 km
0.00 km teren
00:55 h
Pr.śr.:13.01 km/h
Pr.max:36.70 km/h
Temperatura:12.0
HR max: (%)
HR avg: (%)
Podjazdy: m
Kalorie: kcal
Rower:Jantar 2
zimno, jesiennie
ulica Wolności w Chorzowie - widok "od dołu", czyli w stronę poczty © TomekChorzow
Kategoria jazda miejska, użytkowo